Skogsnyheter

Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

224 inlägg 27995 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Avslutat-01  
#687542
Arvid0 skrev:
bork skrev:
jag håller med om att ingen ska behöva se den om de inte vill,och är inte själv intresserad.

däremot detta med objektifiering,där vill jag påstå att det har mycket med uppfostran att göra.

vi ska komma ihåg att det finns grupper i samhället som säkert har / har haft glädje av dessa kalendrar,ex handikappade fysiskt/psykiskt vars enda chans till någon sorts sexliv har varit kalendrarna


Men är det inte att dra efter halmstrån? Jag har svårt att se att någon som har ett obefintligt sexliv föredrar en kalender före tidningar, filmer eller hemsida. Jag tror inte Muhammeds traktorservice ger ut en nakenkalender för att handikappade utan sexliv ska ha något att fappa till. Men om så är fallet borde han ha en eloge :)


tror inte Muhammeds traktorservice ger ut nakenkalender öht... vet inte riktigt vad du är ute efter? du har stora problem med nakenkalender men rasifiering verkar vara ok

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Arvid0  
#687544
vinterrojarn skrev:
Arvid0 skrev:
vinterrojarn skrev:Tycker det är du som verkligen inte förstått.
Och behöver lyfta blicken rejält...


Härligt röjaren, där fick jag verkligen svar på tal!

Ska vi inte börja köra med att "min pappa är starkare än din" också? :)


Nä men du menar på att jag inte förstått, och behövde lyfta blicken.
Du tålde alltså inte samma sak tillbaka?


Anser mig nog ganska tålig och du får nog komma med mer än att säga: "du är ju inte bättre du" för att jag ska bryta ihop.

Men har du hängt med någonting i jämställdhetsfrågan de senaste 10-20 åren så borde detta inte vara nytt för dig. Du går i försvarsställning och det mesta verkar rinna av dig som vatten på en gås och du kör ditt race "som du alltid har gjort" och duger det inte för andra får de skylla sig själva, skiter väl du i.
Och det är väl just det som är en del av problemet, om man inte kan reflektera över hur man beter sig eller hur andra tar emot det man säger till dem.

Det är inte du eller jag som har tolkningsföreträde i jämställdhetsfrågan.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Vardon  
#687545 Jag kan tycka det är underhållande att läsa alla inlägg av typen "detta är inget att bry sig om" för att skriva flera inlägg där kontentan är att det inte är något att bry sig om. Om man nu verkligen inte bryr sig är ett inlägg för mycket. Man kan vända på det, hur skulle det bli om alla i alla ämnen berättade huruvida de bryr sig eller inte. Det räcker med 100 inlägg av typen "jag bryr mig inte hur du gallrar" för att övriga 1 000 som heller inte bryr sig men är intresserade av svaren inte ska orka läsa det.

Men du bryr dig ju själv. Ja det gör jag för att gång på efter annan vid såna här diskussioner skräms kvinnor bort från skogsbranschen. Inte på grund av en liten kalender utan alla taskiga och rent av elaka kommentarer som följer. Från andra sociala medier har jag läst hur en kvinna blev trakasserad via telefon mm för att hon förklarade sitt synsätt.

Så att jag skriver detta är väl egentlign bara för att visa att det finns folk som uppskattar kvinnor i skogsbranschen för att det förs fram andra ämen, andra synsätt, andra värderingar. Sen uppskattar jag folk som visar att de är dugliga och inte bara säger hur duktiga är för att sedan när man summerar vad de säger så framstår de som ganska okunniga. Där är min uppfattning att generellt skrävlar kvinnor mindre.

Vi människor har normalt två öronen och en mun, vi är gjorda för att lyssna dubbelt så mycket. Pröva man kan få höra mycket nytt...

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Arvid0  
#687547
bork skrev:
Arvid0 skrev:
bork skrev:
jag håller med om att ingen ska behöva se den om de inte vill,och är inte själv intresserad.

däremot detta med objektifiering,där vill jag påstå att det har mycket med uppfostran att göra.

vi ska komma ihåg att det finns grupper i samhället som säkert har / har haft glädje av dessa kalendrar,ex handikappade fysiskt/psykiskt vars enda chans till någon sorts sexliv har varit kalendrarna


Men är det inte att dra efter halmstrån? Jag har svårt att se att någon som har ett obefintligt sexliv föredrar en kalender före tidningar, filmer eller hemsida. Jag tror inte Muhammeds traktorservice ger ut en nakenkalender för att handikappade utan sexliv ska ha något att fappa till. Men om så är fallet borde han ha en eloge :)


tror inte Muhammeds traktorservice ger ut nakenkalender öht... vet inte riktigt vad du är ute efter? du har stora problem med nakenkalender men rasifiering verkar vara ok


Jag ifrågasäller att nakenkalendrar fyller en funktion för de som inte kan ha det sexuella umgänge de önskar.

Jag förstår inte vad jag har rasifierat? Förklara gärna. Du kan ta det i PM så vi slipper förstöra tråden mer.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

konrad vesterberg  
#687548
vinterrojarn skrev:Feminismen i sig är ju bra, kvinnlig rösträtt mm.
Att man ska räknas som människa och inte som slav eller objekt att köpslå om.

Men det som idag kopplas till feminism är en vänstervriden historia med politiska åsikter.

Det går inte att bortse ifrån att i denna fråga är kalendern uppskattad, och ja nu råkade den komma hem till denna person som slog på trumman och startade ett drev.
Men vad är det som säger att hennes man inte ville ha denna kalender, men inte vågade stå för det inför frun?..

Det är inget att fjanta om, lägg skiten åt sidan om man inte vill se.
Alla kanske inte vill ha godis heller i sina paket man får från leverantörerna men ingen klagar vad jag vet..
Eller har ni sett något drev i media om Ahlgrens bilar, gott och blandat som skall bojkottas för detta, hu det finns för många feta barn i Sverige, då kan man ju inte göra så här.... Bla bla..

Hade du tyckt att det var okej om ett företag skickade en kalender fylld med en massa nakna män? Jag antar att du inte är homosexuell (vilket skulle vara heltok). Företaget skulle kunna ha så att när man beställde saker kan dom fråga om man vill ha en kalender så får ingen som inte vill ha en kalender en kalender. 🌲

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

r93  
#687550
Kse skrev:
r93 skrev:Om firman skulle kalla det ett ”konstprojekt” för att lyfta sexualitet?

Skulle det blivit samma rabalder?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ql ... -konstverk


Hade dom ställt sådana på folks garageuppfarter utan att fråga så hade det blivit än värre rabalder utan tvekan.


Jo, men detta är en målning, och målar man på folks egendomar utan lov så blir det ju skadegörelse.

Firman har gjort fel, utan tvekan!
Men debatten handlar ju nu mer om varför det finns kalendrar, och aktivt val och allt.

Håller med om att vi är grottmänniskor, han hjärnforskaren som fått så stort genomslag de senaste åren (som jag inte kommer på namnet på nu) säger ju att vi fortfarande är på savannen!

Och jag bor ihop med en grottkvinna, det fick jag klara bevis på igår kväll, vi slog på tv:n efter att vi lagt barnen, på femman visades "justice league"

Grottkvinna: vad är detta?
Grottman: justice leauge, den är ganska kass faktiskt.

Auquaman gör entre' (i filmen givetvis)

grottkvinna: oj oj oj, vem är det?
grottman: Jason Momoa.
grottkvinna: vilka muskler!
grottman: jo........ ska vi zappa? kolla om något annat ?
grottkvinna: inte för min del, det här kan jag titta på länge!

Så jag som grottman är överlycklig att jag träffat en sådan underbar grottkvinna som jag älskar mer än livet självt, men är alldeles för dålig på att berätta det för henne oftare!

Mod får gärna slänga mitt inlägg om det anses för mycket off topic!

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Arvid0  
#687553
r93 skrev:
Kse skrev:
r93 skrev:Om firman skulle kalla det ett ”konstprojekt” för att lyfta sexualitet?

Skulle det blivit samma rabalder?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ql ... -konstverk


Hade dom ställt sådana på folks garageuppfarter utan att fråga så hade det blivit än värre rabalder utan tvekan.


Jo, men detta är en målning, och målar man på folks egendomar utan lov så blir det ju skadegörelse.

Firman har gjort fel, utan tvekan!
Men debatten handlar ju nu mer om varför det finns kalendrar, och aktivt val och allt.

Håller med om att vi är grottmänniskor, han hjärnforskaren som fått så stort genomslag de senaste åren (som jag inte kommer på namnet på nu) säger ju att vi fortfarande är på savannen!

Och jag bor ihop med en grottkvinna, det fick jag klara bevis på igår kväll, vi slog på tv:n efter att vi lagt barnen, på femman visades "justice league"

Grottkvinna: vad är detta?
Grottman: justice leauge, den är ganska kass faktiskt.

Auquaman gör entre' (i filmen givetvis)

grottkvinna: oj oj oj, vem är det?
grottman: Jason Momoa.
grottkvinna: vilka muskler!
grottman: jo........ ska vi zappa? kolla om något annat ?
grottkvinna: inte för min del, det här kan jag titta på länge!

Så jag som grottman är överlycklig att jag träffat en sådan underbar grottkvinna som jag älskar mer än livet självt, men är alldeles för dålig på att berätta det för henne oftare!

Mod får gärna slänga mitt inlägg om det anses för mycket off topic!


Ja vad tillför det där?
"Din" kvinna blir attraherad av en vältränad man. Jag blir attraherad av en snygg kvinna.
Men det är väl inte det vi diskuterar?
Men sätter "din" kvinna upp nakenkalendrar på sitt jobb har vi däremot något intressantare att diskutera.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Huggar Herman  
#687554
Arvid0 skrev:Om då en hel grupp (mer eller mindre) i detta fall kvinnor tycker illa om nakenbilder som sitter uppe till allämän beskådan då tycker inte jag det är så farligt att låta bli att sätta upp dom.
Jämför med att en om same vill bli kallad same, då är det inte så jobbigt för mig att rspektera det och kalla hen same istället för det jag kallat den tidigare. Eller om en lokalvårdare tycker det är mer värdigt att bli kallad lokalvårdare då kan jag väl kalla hen det istället för städare även om JAG tycker att det är saksamma. Det är mottagaren som bestämmer. Vet jag vad mottagaren tycker så är det respektlöst att kalla den något annat bara för att "JAG alltid har gjort det och JAG lägger ingen värdering i det"


Exakt så är det!
Det är bara den som bli utsatt som har rätt att avgöra om den blir utsatt för kränkande eller nedvärderande behandling, INTE någon utomstående tyckare.

Jämför - Om jag skallar någon i ansiktet så att näsbenet går av. Är det den som blir skallad eller någon annan som har rätt att avgöra om det gör ont eller inte?

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Joakim S  
#687555 Så, nu är Vinterröjarn bannad också. Passar ju förträffligt. Då tycker ännu fler lika i denna tråden. Vad hände med alla lika, alla olika. Yttrandefrihet. Visst. Bara du tycker rätt.

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Joakim S  
#687556 "Trolleri, hat och hot". 😂😂😂.

Vilken jävla parodi. 😂😂

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

r93  
#687557 Ja vad tillför det där?
"Din" kvinna blir attraherad av en vältränad man. Jag blir attraherad av en snygg kvinna.
Men det är väl inte det vi diskuterar?
Men sätter "din" kvinna upp nakenkalendrar på sitt jobb har vi däremot något intressantare att diskutera.[/quote]

Det tillför lika mycket som muhameds bilverkstad! men jag skrev även indirekt att det inte tillförde något!

Ja, hon hade egen rörelse för ett femtontal år sedan, då hade hon en kalender med barbröstade män, numera jobbar hon i "öppet kontorslandskap" där får hon inte ens sätta upp bilder på barnen.

Senaste året har hon jobbat hemma.

Hon är halvt utlänning, och tycker du jag är extrem i mina åsikter så skulle du höra vad hon tycker!

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

tallen100  
#687575
Joakim S skrev:Så, nu är Vinterröjarn bannad också. Passar ju förträffligt. Då tycker ännu fler lika i denna tråden. Vad hände med alla lika, alla olika. Yttrandefrihet. Visst. Bara du tycker rätt.

Visar sej mer och mer att det inte finns plats för andra åsikter än det som är "rätt" i media, lysande👎

Användarvisningsbild

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

Arvid0  
#687578
r93 skrev:Ja vad tillför det där?
"Din" kvinna blir attraherad av en vältränad man. Jag blir attraherad av en snygg kvinna.
Men det är väl inte det vi diskuterar?
Men sätter "din" kvinna upp nakenkalendrar på sitt jobb har vi däremot något intressantare att diskutera.


Det tillför lika mycket som muhameds bilverkstad! men jag skrev även indirekt att det inte tillförde något!

Ja, hon hade egen rörelse för ett femtontal år sedan, då hade hon en kalender med barbröstade män, numera jobbar hon i "öppet kontorslandskap" där får hon inte ens sätta upp bilder på barnen.

Senaste året har hon jobbat hemma.

Hon är halvt utlänning, och tycker du jag är extrem i mina åsikter så skulle du höra vad hon tycker![/quote]

Tycker inte du är särskilt extrem i dina åsikter. Bara att kolla här, jättemånga som tycker som du. Tycker du verkar rätt vettig, emellanåt. 😉

Jag förstår bara inte varför man måste hävda sin rätt att uttrycka sig bara för att, när man vet att folk tar illa upp.

Det är ju inget man måste ha för sin överlevnad och du kan ju kolla på bilder utan att andra behöver störas.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

r93  
#687586 Citerar @Arvid0 : "Jag förstår bara inte varför man måste hävda sin rätt att uttrycka sig bara för att, när man vet att folk tar illa upp".

Jag brukar knasa upp citaten så därför gör jag så här.

När det skrivs att folk som hänger upp nakenkalendrar är förståndshandikappade, eller om det var lågintelligenta så vill jag bemöta det.
Om jag skulle skriva att alla som tycker om saffransgifflar är förståndshandikappade så tror jag att jag skulle få ganska mycket åsikter om hur jag utrycker mig.

Sedan så tycker jag återigen att firman gjorde fel!

Många kloka inlägg har kommit från båda sidor, många mindre kloka (mig själv inräknad) men det är nog för mycket politik i det här, därför så blir det som det blir.

Avatar Fallback

Re: Nakenkalendrarna lever kvar i lantbruket

jannee  
#687591 Samhället förändras och vi med dem, detta gäller inte minst de unga.
Just av det skälet accepteras mycket idag som tidigare varit dolt eller oacceptabelt och tvärtom..
Lättklädda damer har för mig alltid varit var det är, bilder på vackert folk som ska glädja betraktaren, så är det inte idag, nu ska allt sådant ifrågasättas och smutskastas.
För mig är en neger en svarting men idag är sådant språkbruk förbjudet, i min ungdom fullt acceptabelt utan att man för den sakens skull förringade individerna som hade mörk hy.
I min ungdom gjorde man ingen stor sak över sexuellt oliktänkande men idag är man knappt normal om man är hetero.
De som var homo fick vara homosexuella eller bisexuella och sedan inte mer med det.
Allt oliktänkande/tyckande ska idag manifesteras in absurdum.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).