Skogsnyheter

Mersmak röjning

4 inlägg 1908 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mersmak röjning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619682 Säker skog har tillsammans med de fyra skogsägarföreningarna, LRF och vuxenskolan dragit igång ett projekt kallad "mersmak röjning", för att få fart på röjningen ut i skogarna. https://sakerskog.se/startsida/mersmak-rojning/
/Niklas



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Mersmak röjning

fendt311  
#619685 Ingen dum ide. Hoppas bara att dom får (3: En stor skogsdag) mycket praktisk utbildning. Varje utbildning man gått här i livet. Har i varje fall jag saknat mest den praktiska biten.

Användarvisningsbild

Re: Mersmak röjning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619688 Om du saknar praktisk röjsågsutbildning, så kan du börja med att ta röjsågskörkortet (RA och RB) genom Vuxenskolan. Då kan ju träna hemmavid mellan de olika kurstillfällena.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mersmak röjning

fendt311  
#619690 Fast det är klart. När jag tänker efter. Jag lärde mig en sak på teorin vid motorsåg körkort. Som är den mest elementära saker man borde kunna. Examinatorn kikade på mig storögt. När jag berätta att det hade jag ingen aning om. Men det är historia nu. ^#(^
Glömde ju skriva att det är några år sedan. Så det kanske är glömt. Om ni har hört något om en konstig norrlänning på en motorsåg kurs. Glöm det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).