Skogsnyheter

Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

291 inlägg 25214 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#599808
Kse skrev:
jannee skrev:När olika bilmärken visas upp på mässor runt om i världen finns det alltid lättklädda damer i dess närhet.
M.a.o. skulle några bilar av dessa märken ej få saluföras i det feministiska Sverige. :grin: :grin: :grin:
Nää, för att en kvinna ska duga i skogsforum bör hon tydligen var iklädd burka - eller :?:


Nu börjar du spåra jannee, gör inte det.


Inte spårar tråden ut, bara för att signaturen Jannee gör en enkel och relevant jämförelse med en annan bransch.
/Niklas

Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Avslutat-02  
#599809 Instämmer...

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Avslutat-02  
#599810 Jag fick en kalender med nakna män för flera år sedan av en vän på rent jävelskap.
Men inte tusan tog jag illa vid mig eller började att jämföra min ovackra kropp med dessa karlars väl trimmade magar heller.

Och varför skulle jag?
För att vara krängt känns bra? Eller för att jag tänker för mycket?

Blir min såg bättre med en halvnaken kvinna bredvid? Näpp
Behöver jag ha detta? Näpp.
Vill jag ha det? Näpp.

Blir jag sugen på att köpa en stihl, och tror att kvinnor ålar sig över sågen?
Näpp.

Men den som tror eller hoppas på dessa frågor.... Varsågod.

Själv är jag av den teorin att en fullt påklädd person kan väcka mer intresse än en avklädd, för fantasin kan spela sinnet ett spratt och det ger oftast mer intresse eller åtrå...

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#599811
vinterrojarn skrev:Instämmer...

Så! Har herrklubben enats nu?🤔 Slutsatsen är! Ni har rätt för att ni tycker så!👍👍Och de som har en avvikande åsikt får ha sin men den är ju inte rätt! För rätt har vi!👍

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Avslutat-02  
#599812 Alla har rätt till sin åsikt annars blir det ingen debatt.

Sedan är ingen åsikt mer rätt än någon annan utan det är argumenten som avgör vart det lutar i slutet.

Jag håller inte med att det var eller är rätt av SS att göra så här, inte alls........

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

tallen100  
#599813 Det är modernt att vara kränkt nuförtiden,
Har ingen lättklädd kalender och vill inte ha nån heller men tycker det är fantastiskt löjligt att bojkotta ett märke för att dom gjort en kalender med lättklädda damer.
Det har spårat ur :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#599815
Tåndemåla skrev:
vinterrojarn skrev:Instämmer...

Så! Har herrklubben enats nu?🤔 Slutsatsen är! Ni har rätt för att ni tycker så!👍👍Och de som har en avvikande åsikt får ha sin men den är ju inte rätt! För rätt har vi!👍

Det ankommer inte på andra personer att bestämma vad som är rätt och fel för mig! Det gör jag själv och ingen annan!

Däremot tycker jag, milt sagt, att feministerna och deras vänner överreagerar och gör en höna av en fjäder.

De tyska kalenderbilderna är ju s.a.s betydligt mer soft än core, om du frågar mig. Därtill enbart avsedda för den tyska marknaden.

Å jag har faktiskt väldigt svårt att tro att de svenska skogstjejerna i horder skulle fly den svenska skogsbranschen på grund av några tyska "osmakliga" skogsmaskinkalendrar. Även om nu dessa skogskvinnor tydligen inte vill ha dessa kalendrar själva (vilket jag respekterar).
/Niklas
Senast redigerad av Niking ons 11 dec 2019, 23:54, redigerad totalt 3 gånger.

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Avslutat-02  
#599816 Det håller jag med dig om tallen100.
Fullständigt.

Lika mycket tycker jag att det spårat ur att man finner det som modernt eller ens nödvändigt att bli kränkt....

Man kanske ska börja bojkotta all tv reklam som visas också....?

Under tre minuter så såg jag åtminstone fem olika reklamfilmer med naket eller halvnaket inslag... Och detta gäller alltså på kanalen History channel med programmet Ax men reborn.... Hmm får en att fundera lite eller hur?

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Avslutat-02  
#599817 Så man skulle alltså kasta sågen eller stänga av skotaren/skördaren för att en kalender existerar?

Ja jo visst säkert :mrgreen:

Snarare så att man vet om att branschen har problem med att betala liknande löner som andra branscher....
Det får mer folk att fly från skogen en bild på en kvinna....
Vill man inte se skräpet, riv ner den och släng den. Vågar man inte detta så är det bara gnäll man håller på med i det tysta.

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Robertberg  
#599819 Jag kanske är ute på djupt vatten nu, men kan det vara så att det handlar om något större än bara en trycksak i Tyskland? Något med värderingar och respekt kanske.

Nä, det känns väldigt långsökt förresten. För isåfall hade detta inte varit något att bråka om. Glöm allt jag skrev.

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Torbjörn Johnsen  
#599820 Det var en intressant afton här på Skogsforum. En ny tråd med i princip ett scoop av största vikt och värde för varje skogsägare (& virkesköpare och entreprenör) får en sida med kommentarer.

En annan tråd (den här) om att vi måste få fortsätta ha nakenkalendrar får fem sidor kommentarer. Det finns hopp för skogsbruket! (Obs ironi :(( )

Men gallringstråden (Gallringskatastrofen i den Svenska skogen?) har i alla fall flest visningar än så länge :-bd

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Avslutat-02  
#599821 Värderingar och respekt.... Javisst men vart är respekten emot de som bara försöker att driva ett företag i Sverige, när en statlig myndighet plötsligt beslutar sig om att göra en olaglig handling?

Vart är respekten att man driver inte privata ståndpunkter som yttrande person på en statlig myndighet, man säger myndighetens åsikt annars överlåter man det till den myndigheten som har med saken att göra.

Tror ni verkligen att detta skulle framstå som värderingar och respekt sökande inför Bryssel? Nä knappast utan Sverige skulle ännu en gång bli ut skrattat....

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#599822 Robertberg! Om det nu är något annat än dessa två tyska trycksaker som skaver, så borde ju dessa nyks-aktivister fokusera på just detta annat än på de tyska trycksakerna, anser jag. För så länge de framställer tyska trycksaker som det stora problemet, lär de varken få någon förståelse eller något medhåll från min sida.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

tallen100  
#599824 Tryck en kalender med manliga modeller oxå, så får alla vara med och det blir rättvist, eller varför inte varannan bild :mrgreen:
Isåfall kom ihåg grabbar att dom är fotomodeller så vi ska inte jämföra våra kroppar med deras.

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Avslutat-02  
#599825 Jag kan ju ställa upp på kalendern så blir den bannlyst, inte för att det är naket utanför att det mera skulle likna någon figur ur stjärnornas krig....

Jabba the hut kanske... :d :lol: :lol:
Eller vad hette karaktären i Austin Powers...?
Fat bastard? :mrgreen:

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).