Skogsnyheter

Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

291 inlägg 25515 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Mysan skrev:Vi måste acceptera att män som hatar kvinnor hellre umgås med män. Det är en sexuell frihet som hör till privatlivet. De män som hellre älskar kvinnor bör få göra det. God Jul

Jag har svårt o tro att de som gillar kvinnor och dess avbilder hatar dem.
Kvinnor har i min erfarenhet varit högt skattade så länge jag kan minnas. Har nog inte träffat på nån som hatar kvinnor (eller män) hittills och det trivs jag med.

Elmia
Användarvisningsbild

Niking skrev:Jag ogillar i högsta grad att Nyks på så lösa grunder ger sig på utrikiska kalendrar som normalt inte ens når Sverige. För om de stör sig på dessa kalendrar, vad mer lär de då inte reta sig på inom skogsbruket?

Den entreprenör och/eller virkesköpare (oavsett kön) som inte respekterar min bestämmanderätt på min fastighet, lär ju få ta sitt pack och försvinna från gården illa kvickt.
/Niklas

Jag håller med att detta är nåt jag starkt ogillar.
Det är en kalender som få har tillgång till i Sverige. Gissar på att det inte finns tio ex. Helt galet o ställa till sånt rabalder för det när det publiseras tusentals annat som är hundra gånger värre överallt.
Silar mygg i laxgarn....

vinterrojarn skrev:Är det en köpvara så blir det helt annat och tragiskt, då man väljer att sälja och ta betalt för att visa upp lättklädda kvinnor i situationer där såg eller skog inte är inblandade.

Dessa kalendrar finns bakom disken hos ÅTF och ges ut till de som verkligen vill ha.
De som uppskattar nåt grannt o säkerligen inte ser nåt sexistiskt eller sexuellt i det. Är det det de är ute efter går de inte in till en såghandlare, det är jag säker på. Ett par klick i mobilen är mycket enklare och ger nog bättre resultat om man skulle önska sån skit.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#600377 Lås för all del inte tråden. Vi som inte vill läsa Ulf1 kan behöva en egen tråd att svamla i.
Jag kommer ihåg 60-talet när alla gamla pryda normer skulle brytas. De som stod upp för kvinnors frigörelse och självklara rätt att vara stolta över sina kroppar och visa tuttarna på bild i strid mot kyrka och konventioner var lika stolta över sig själva som Herman är idag. Nu har vi gått ett varv runt.

Användarvisningsbild

#600379 Snygga killar o tjejer säljer och det utnyttjas överallt. Enda som retar folk mer än att va grannare än dem är om man mår bra och trivs som man är. Det sticker redit i ögat på många.
Jag är trygg i mig själv och har en skapligt god självkänsla. Jag ser nåt grannt i de flesta mina ögon faller på oavsett vem eller vad det är.
Det kan hända det är fel enligt vissa men för mig är det mycket lättare o ta mig igenom en dag.

Idag är det skamligt o va nöjd eller uppskatta skönhet. Helt rubbat I mitt tycke.
Att nån får nåt att vara sexistiskt eller sexuellt kan inte de utanför påverka.
Finns folk som har sex med träd, helt rubbat i mitt tycke och säkert inte helt enkelt o leva med. Trädet bryr sig nog inte. Men det hjälper inte att låsa in de som uppskattar träd.

Kvinnor på landet där jag är uppväxt skattas högt och anses vara ovärderliga för alla jag känner. Det gäller nog båda könen nu när jag tänker på det, oavsett preferens.
Det som definieras som kvinnohat och sexism har jag väldigt lite erfarenhet av och trivs rätt bra med det.

Avslutat-02  
#600382 Får se hur detta tas emot...

Vi har i Sverige något som är lite konstigt för många andra kulturer.... nämligen prydhet....man är pryd och väljer att inte vilja visa hud, är det fel med det?

Nä naturligtvis inte, det är fullt normalt och är upp till var och en.
Men sedan har vi de som kastar sina kläder för att protestera, vad är det som är så bra med det? Ja förutom att just kläderna flyger så uppnår man enligt de själva provokation.... I mina ögon, dumheter.
Att visa tuttarna öppet med en text t,ex pussy raiot anser inte jag vara provokation utan helt enkelt naken på allmän plats.

Men se då går det bra för då är det vissa kvinnor inom vissa organisationer som fattat detta beslutet....
Medans om en kvinna väljer att aktivt klä av sig framför en kamera och bli fotograferad och få betalt för en eller flera bilder så vrids frågan över att män ska ha detta att dregla över.... Må hända men den skaran är liten.

Jag skulle gärna se en bild på en motorsåg med en kvinna i full huggarutrustning det kanske till och med skulle vara riktigt snyggt för ögat, jag har tyvärr aldrig sett detta.

Eller varför inte en kvinna i burka?
Eller en man i undersköterske uniform?
Eftersom det tydligen är sexigt med en kvinna i sköterska uniform...
Har sett några stycken men måste ha varit där på fel dag för den liknar inte de man sett på tv... :mrgreen: tror nog mannen blivit riktigt vacker i detta...eller vad tror ni?

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
vinterrojarn skrev:
Niking skrev:Välkommen in i debatten, även om jag inte delar din analys.

Som jag tidigare skrivit i tråden, så är saker som tillförlitlighet, driftsäkerhet, service och support helt avgörande när jag köper en ny såg. Sågmärkets kalenderbilder (svenska eller utrikiska) är däremot helt ointressant för mig i det sammanhanget, men kanske inte för dig?

Men däremot vill jag som skogsägare själv styra över min fastighet och min vardag.

Jag ogillar i högsta grad att Nyks på så lösa grunder ger sig på utrikiska kalendrar som normalt inte ens når Sverige. För om de stör sig på dessa kalendrar, vad mer lär de då inte reta sig på inom skogsbruket?

Å militanta feminister, som tyvärr brukar vara vänsterblivna, kommer de verkligen att kunna respektera äganderätten och markägarens bestämmanderätt på sin egen fastighet? Om inte, så lär de snabbt göra sig omöjliga i skogsbranschen.

Den entreprenör och/eller virkesköpare (oavsett kön) som inte respekterar min bestämmanderätt på min fastighet, lär ju få ta sitt pack och försvinna från gården illa kvickt.
/Niklas

Du har en stark poäng där Niking.
Vad har en kalender med val av såg att göra?
Inget, sedan att den existerar som inte vet jag give a ways eller gåva som det heter på svenska, eller är det köpvara?

Är det en köpvara så blir det helt annat och tragiskt, då man väljer att sälja och ta betalt för att visa upp lättklädda kvinnor i situationer där såg eller skog inte är inblandade.

Jag ser inget fel i sig att köpa en kalender med vackra bilder på, vare sig det är lättklätt, avklätt eller något helt annat motiv. Eventuella fotomodeller och fotografer lär ju få betalt, och de som gör och de som säljer själva kalendern vill väl också få betalt, vilket innebär att även slutkunden får betala en liten slant för kalendern.
/Niklas

Avslutat-02  
#600386 Jag brukar få av olika skogsbolag....
Har nog varit lite lättklätt där med ibland tror jag hade någon med en kvistad och barkad gran..... :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Mysan skrev:Vi måste acceptera att män som hatar kvinnor hellre umgås med män. Det är en sexuell frihet som hör till privatlivet. De män som hellre älskar kvinnor bör få göra det. God Jul

Å de kvinnor som hatar män umgås då hellre med kvinnor? :grin:

Nå, i övrigt instämmer jag helt i ditt inlägg. Självfallet så ska man få umgås med vem man vill (givet att den andre också vill umgås).
/Niklas

Användarvisningsbild

Grålle52  
Niking skrev:

Å de kvinnor som hatar män umgås då hellre med kvinnor?
/Niklas

Lite grann, dom går med i MP eller V

Användarvisningsbild

Grålle52 skrev:
Niking skrev:

Å de kvinnor som hatar män umgås då hellre med kvinnor?
/Niklas

Lite grann, dom går med i MP eller V

Förmodligen Fi, skulle jag tro.
/Niklas

Avslutat-02  

Även naturen har sina snuskigheter för sig...

Detta är en penisfisk tydligen.... Fanns i en länk från Jens som handlade om varg....
Men kunde inte låta bli att läsa vidare....

Användarvisningsbild

Grålle52  
Niking skrev:Lite grann, dom går med i MP eller V

/Niklas[/quote]

säkert, men stor del V

Användarvisningsbild

Grålle52 skrev:

/Niklas

säkert, men stor del V[/quote]

Tja, den gamla partiledaren för V blev ju sedan partiledare för Fi... Å dottern leder ju Nyks, som ju på sätt och vis orsakade denna tråd...
/Niklas
Senast redigerad av Niking lör 14 dec 2019, 12:38, redigerad totalt 1 gång.

Avslutat-02  
#600400 Fi.... Parti sedan 2005, feministisk politik eller likhetsfeminism om de själva får välja.
Har ställt upp i flera val men misslyckats grovt.

Står ganska långt åt vänster på den partipolitiska skalan...

Gudrun schyman var partiledare länge och hade ju sina rötter i vänsterpartiet, eller kommunistpartiet som de egentligen ville kalla sig, men stalinismens otrevliga förflutna gjorde detta kortvarigt.
Möjligt med leninism, men även där fanns otrevligheter som gjorde detta omöjligt.

Jane Fonda skänkte 400.000 kr till denna organisation,,,,är detta något ni känner igen? Att en känd människa skänker pengar till någon eller något som en organisation som sedan försöker fara land och rike runt...och diktera villkor......

Avslutat-02  
Niking skrev:
Grålle52 skrev:

/Niklas

säkert, men stor del V

Tja, den gamla partiledaren för V blev ju sedan partiledare för Fi... Å dottern leder ju Nyks, som ju på sätt och vis är orsakade denna tråd...
/Niklas[/quote]

Tusan Niking vågar du ens nämna detta igen?
Jag fick ju skit för att jag gjorde detta förra gången när vederbörande stod och hoppade så att golvet nästan brast när det gällde Ponsse.....

Kör hårt...... :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).