Skogsnyheter

Ökad risk för hot från skogsägare när nyckelbiotop avslutas

17 inlägg 3515 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ökad risk för hot från skogsägare när nyckelbiotop avslu

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#595558
vinterrojarn skrev:Är det bara jag som fått en känsla och uppfattning om att SS styrs och agerar som en förlängd hand åt miljölobbyns olika organisationer?

De enda som hotar och stökar runt är väl de, vi skogsägare brukar få höra att om vi inte faller in i leden så blir vi anmälda och bötlagda. Om man nu tänker den tanken att man möter en argsint skogsägare som myndigheterna hotar att ta dennes mark, så har jag förståelse för att denne uttalar hot, men jag tycker inte att det är rätt väg att gå.


Kanske dags för en Engelbrekt Engelbrektsson i skogen? Eller varför inte en William Wallace eller en Wilhelm Tell... Rid i natt...
/Niklas

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ökad risk för hot från skogsägare när nyckelbiotop avslu

Vardon  
#595560
Niking skrev:
Vardon skrev:
Niking skrev:Vem hotar vem? https://www.skogsaktuellt.se/artikel/35509/delad.html och https://www.dt.se/artikel/skogsaktivist ... k-i-traden

Visst 10 år gammal nyhet, men ändå.
/Niklas

De tyckte säkert de förtjänade det tror du inte?

Må vara så, men inte ska väl skogsägarna stillatigande se på medan sina skogar hux flux blir värdelösa på oftast godtyckliga grunder?
/Niklas


Det har jag inte sagt eller tyckt. Däremot är jag emot och uppmuntrar inte hot just för att det triggar. Många som hotat mår inte helt bra psykiskt och jag vill inte vara en som normaliserar det eller på någotvis försvarar det får andrs göra om de vill. Eftersom det beror på vilken sida av gärdesgårn man står var gräset är grönast.

Det ss gör, de säger de ju själva med fler föreläggande sk laga hot är att de tappar allt sammarbete med skogsägare. Jag anser att ss agerar bara utifrån att straffa de som inte lyder. De som lydde under 70-80 talet och avverkade har inga problem idag. Vi får se hur det blir i framtiden...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).