Skogsnyheter

Norske Skog vill återigen till Oslobörsen

1 inlägg 1308 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Norske Skog vill återigen till Oslobörsen

Fredrik Reuter  
#588076 Den Norska skogsindustrikoncernen Norske Skog är idag världens största tillverkare av papper för dagstidningar och magasin med totalt sju pappersbruk runt om i världen. Koncernen har levt en tuff tillvaro de senaste åren med djupa kriser som till slut mynnade ut i en konkursansökan.

Investmentbolaget Oceanwood gick 2018 in och köpte majoriteten av Norske Skog och nu vill de åter ta Norske Skog till Oslobörsen.

Så som jag läser deras pressrelease så ska de fortsatt satsa på segmentet med tidningspapper, med tanke på utvecklingen inom denna bransch så kan det finnas utmaningar. Men Norske Skog kanske har hittat ett ljus i tunneln?

Ett alternativ till en kommande ansökan om inträde på Oslobörsen kan vara att Oceanwood vill frigöra en del av det kapital som de använt för att köpa Norske Skog?

https://www.norskeskog.com/Investors/IP ... -B%C3%B8rs)?PID=4246&M=NewsV2&Action=1



   TS
Elmia
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).