Skogsnyheter

SCA hårdinvesterar i Obbola med ny pappersmaskin

20 inlägg 3515 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: SCA hårdinvesterar i Obbola med ny pappersmaskin

svampbob  
#585295
mooos73 skrev:
svampbob skrev:
mooos73 skrev:Extra rolig med denna jättesatsning är att företaget jag jobbar åt kommer ta första spadtaget i bygget av det där genom att bygga 800 meter väg, 13000 kvm plan samt vatten och avlopp.


När sätter ni igång? Jag pratade med SCA idag och det verkar ligga två månader bort innan dom behöver min hjälp.

Vet inte, tror dom skrev kontraktet i veckan!! Vad ska du hjälpa dem med, Svampbob??


Byggledning men tror inte jag kommer att ha med ert jobb att göra.

Elmia
Avatar Fallback

Re: SCA hårdinvesterar i Obbola med ny pappersmaskin

surjämten  
#585332 Kaffe, tårta o en bussresa räcker inte för mig.
Nästa gång gynnar jag en såg eller lokal inköpare.

Avatar Fallback

Re: SCA hårdinvesterar i Obbola med ny pappersmaskin

Avslutat-02  
#585336 Jag sökte jobb på sca och känslan jag fick av bolaget var,,,, att försöka snåla åt sig så mycket virke som möjligt...

Är min uppfattning korrekt eller fel?

Avatar Fallback

Re: SCA hårdinvesterar i Obbola med ny pappersmaskin

axwell  
#585389
vinterrojarn skrev:Jag sökte jobb på sca och känslan jag fick av bolaget var,,,, att försöka snåla åt sig så mycket virke som möjligt...

Är min uppfattning korrekt eller fel?


Mitt i prick, helt korrekt stämmer till 100% ! 😡

Avatar Fallback

Re: SCA hårdinvesterar i Obbola med ny pappersmaskin

Avslutat-02  
#585402 Då förstår jag varför man vill anställa fd bilförsäljare och annat löst folk.....

De såg på mig som om jag var dum i huvudet under intervjun när jag sa att jag jobbade med långa kontakter och bearbetningar... Inga snabba affärer och hafsverk.

Ville sköta planeringen och sammanställningen själv och välja mellan entreprenörer själv.....

Men så fick jag inte jobbet heller...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).