Skogsnyheter

150 miljoner till skogsägare som väntar på ersättning

2 inlägg 1554 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

150 miljoner till skogsägare som väntar på ersättning

Torbjörn Johnsen  
#560440 Enligt pressinformation från Centerpartiet idag om vad som kommer i den s k "vårändringsbudgeten" så tillförs 150 miljoner kr som är öronmärkta för att betala intrångsersättningar till skogsägare som utlovats ersättning men inte fått.

Anslagen ökar med 150 miljoner kronor så att de skogsägare som blivit lovade pengar, men inte fått några, nu får det de har rätt till.


Därutöver tillförs ytterligare 350 miljoner kronor till torkdrabbade bönder och momsen för Naturguider "återställs" till 6% efter att den höjdes till normala 25% i den sk M/KD-budgeten. Ni hittar Centerpartiets pressmeddelande här.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: 150 miljoner till skogsägare som väntar på ersättning

Avslutat-02  
#560442 Det där tror jag inte på förens pengarna sitter på de drabbades konton.

Skulle verkligen inte lita på denna vänstervridna C som lovar guld, tar skogen och betalar med slagg.

Nä så länge de sitter i samma båt som MP mupp då, lägger jag deras visioner i spisen och tänder en brasa.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).