Skogsnyheter

Nya ministrar för den gröna näringen 2019

166 inlägg 17978 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

Nybörjare1  
#546562
anersimyra skrev:Jag tänker närmast på att kalla någon för en ” stasidiktator ” med anledningen att skogsforums regler inte faller en på läppen, så att säga. Och sen så har vi förstås det uttalade förbudet mot att sprida propaganda för kända klimatförnekare. Men kan gilla sina husgudar hur mycket man vill, men är ” guden ” förbjuden på forat så är det inget att diskutera.. :-bd :ymparty:


Så alla nämnda forskare och professorer är klimatförnekare?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

anersimyra  
#546565
Nybörjare1 skrev:
anersimyra skrev:Jag tänker närmast på att kalla någon för en ” stasidiktator ” med anledningen att skogsforums regler inte faller en på läppen, så att säga. Och sen så har vi förstås det uttalade förbudet mot att sprida propaganda för kända klimatförnekare. Men kan gilla sina husgudar hur mycket man vill, men är ” guden ” förbjuden på forat så är det inget att diskutera.. :-bd :ymparty:


Så alla nämnda forskare och professorer är klimatförnekare?

Stycket inom sitationstecknen är i sammanhanget helt avgörande varför ” guden är förbjuden ”.. :-bd I en debattartikel menar Lars Bern att han aldrig förnekat klimatet men att han snarare förhållit sig skeptisk till klimatalarmism och menar att detta är en del av den globala planen "för ökad överstatlig global maktutövning".[7]

Avatar Fallback

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

Bosse1  
#546567
anersimyra skrev:Apoprå, Trump, tallen.. =))



Lövet är lika go han :d

Användarvisningsbild

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

anersimyra  
#546568 Fantasifulla konspirationsteorier och dess förespråkare är alltså något som får diskuteras på annan plats.. 👍

Avatar Fallback

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

r93  
#546585
Röjkvist skrev:En gång för alla. Politiska diskussioner hör inte hemma här på Skogsforum.
Använd Flashback där kan man häva ur sig vad som helst 😡


Då är det väldigt märkligt att starta en tråd angående en ny minister............

Avatar Fallback

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

tallen100  
#546591
r93 skrev:
Röjkvist skrev:En gång för alla. Politiska diskussioner hör inte hemma här på Skogsforum.
Använd Flashback där kan man häva ur sig vad som helst 😡


Då är det väldigt märkligt att starta en tråd angående en ny minister............

Tänkte det samma.

Användarvisningsbild

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

Nybörjare1  
#546594 Dessutom av skogsforums ägare. Dröjer nog iofs inte länge förräns Totte tar bort tråden.

Användarvisningsbild

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

stegmaster  
#546597
tallen100 skrev: ibland är det okej att diskutera politik och ibland inte, politisk propaganda är förbjudet, men var går gränsen för propaganda? En gång spydde en moderator galla över Trump (gissa vem :wink: ), det var okej.
Medans andra har skrivit positivt om Trump, det har inte varit lika okej, så det är svårt att veta var gränserna går :wink:
Det är bara att vänta och se vilka inlägg som försvinner :mrgreen:

Spot on tallen100, här får man ha dom "riktiga" meninger, annars er det bara gilla läget, som tur er så har vi fått et fritt media här i Norge var man kan skriva av sig, så har helt slutat kommentera på annat en helt maskinrelatert här på detta forum numera. 8)

Nybörjare1 skrev:Dessutom av skogsforums ägare. Dröjer nog iofs inte länge förräns Totte tar bort tråden.

Jovisst, kan hålla med om det, men då får man säga det rakt ut, at meninger som avviker från konsensus godtas INTE, eller så får dessa ägare sluta starta sånna politiska tråder.

Avatar Fallback

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

VimekarenLastEdition  
#546598 Allt är politik.. Men man ser oftast bara den andra för det då dom egna tankarna är rätt hos många 😀

Användarvisningsbild

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546601 Alltså lite får några av er besinna er. Såklart man kan diskutera forumregler och moderering, men att ge sig på en enskild person som tagit på dig uppgiften tycker jag är galet. Ge dig på reglerna om du vill men inte den som åtagit sig jobbet att försöka tillämpa dem.
Nu råkar jag veta vem "totte" är i verkligheten och han är inte ens nära den person som beskrivs som här i en del inlägg.
Kan vi inte bli överens om att släppa den typen av inlägg?

Användarvisningsbild

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

Nybörjare1  
#546604
anersimyra skrev:
Nybörjare1 skrev:
anersimyra skrev:Jag tänker närmast på att kalla någon för en ” stasidiktator ” med anledningen att skogsforums regler inte faller en på läppen, så att säga. Och sen så har vi förstås det uttalade förbudet mot att sprida propaganda för kända klimatförnekare. Men kan gilla sina husgudar hur mycket man vill, men är ” guden ” förbjuden på forat så är det inget att diskutera.. :-bd :ymparty:


Så alla nämnda forskare och professorer är klimatförnekare?

Stycket inom sitationstecknen är i sammanhanget helt avgörande varför ” guden är förbjuden ”.. :-bd I en debattartikel menar Lars Bern att han aldrig förnekat klimatet men att han snarare förhållit sig skeptisk till klimatalarmism och menar att detta är en del av den globala planen "för ökad överstatlig global maktutövning".[7]


Och när den artikeln delats här på skogsforum så har totte tagit bort den. Lars Bern har tom varit med i SVT.
Men det va innan åsiktskorridoren blev helt absurd.
Konstigt att alla dessa forskare inklusive Lars Bern är extremhöger.
Men det är väl då för att det inte stämmer överens med Tottes världsbild?

Användarvisningsbild

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

Nybörjare1  
#546605
Uvskogen skrev:Alltså lite får några av er besinna er. Såklart man kan diskutera forumregler och moderering, men att ge sig på en enskild person som tagit på dig uppgiften tycker jag är galet. Ge dig på reglerna om du vill men inte den som åtagit sig jobbet att försöka tillämpa dem.
Nu råkar jag veta vem "totte" är i verkligheten och han är inte ens nära den person som beskrivs som här i en del inlägg.
Kan vi inte bli överens om att släppa den typen av inlägg?


Han verkar iofs ha en extrem utbildning och kunskap när det gäller klimat. Tom bättre mer än 20 erkända forskare, docenter och professorer.
Titte är nog klimatets superman =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546606
Uvskogen skrev:Alltså lite får några av er besinna er. Såklart man kan diskutera forumregler och moderering, men att ge sig på en enskild person som tagit på dig uppgiften tycker jag är galet. Ge dig på reglerna om du vill men inte den som åtagit sig jobbet att försöka tillämpa dem.
Nu råkar jag veta vem "totte" är i verkligheten och han är inte ens nära den person som beskrivs som här i en del inlägg.
Kan vi inte bli överens om att släppa den typen av inlägg?


Nu är det ju enbart Tottes prestation som moderator som (med rätta) ifrågasätts. Inte Tottes fantastiskt trevliga kunskaper om diverse småmaskiner eller dylikt. I det senare är han ju guld värd för skogsforum! :-bd
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

tallen100  
#546607
Niking skrev:
Uvskogen skrev:Alltså lite får några av er besinna er. Såklart man kan diskutera forumregler och moderering, men att ge sig på en enskild person som tagit på dig uppgiften tycker jag är galet. Ge dig på reglerna om du vill men inte den som åtagit sig jobbet att försöka tillämpa dem.
Nu råkar jag veta vem "totte" är i verkligheten och han är inte ens nära den person som beskrivs som här i en del inlägg.
Kan vi inte bli överens om att släppa den typen av inlägg?


Nu är det ju enbart Tottes prestation som moderator som (med rätta) ifrågasätts. Inte Tottes fantastiskt trevliga kunskaper om diverse småmaskiner eller dylikt. I det senare är han ju guld värd för skogsforum! :-bd
/Niklas

Instämmer till fullo.

Användarvisningsbild

Re: Nya ministrar för den gröna näringen 2019

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546609
Niking skrev:Nu är det ju enbart Tottes prestation som moderator som (med rätta) ifrågasätts. Inte Tottes fantastiskt trevliga kunskaper om diverse småmaskiner eller dylikt. I det senare är han ju guld värd för skogsforum! :-bd
/Niklas

Och det tycker du är ett bra sätt att diskutera i denna tråd och med den typen av beskrivningar av "totte" som görs?
Senast redigerad av Uvskogen tis 22 jan 2019, 20:05, redigerad totalt 1 gång.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).