Skogsnyheter

Timmerpriserna i USA skenar sommaren 2018

26 inlägg 8434 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Timmerpriserna i USA skenar sommaren 2018

stegmaster  
#519408
hlb skrev:När Totte beskriver den person, som vunnit presidentsvalet i världens största demokrati, låter han inte som en vuxen man, utan mer som en 4-åring i trotsåldern, som tror att det hjälper att skrika och sparka.

Jo tyvärr så det så det har blivit, er samma gnålet här i Norge från vänsterkommunisterna.
Jag hadde ju själv ett inlägg för et tag sen om en viss före detta svetsare, som inte ens var min egen mening, utan bara en video från en en offentlig debatt med SVT. Behöver jag säga at inlägget forsvann innan 3 min. eller så.
För min del får alla ha sin mening, men då tycker jag det får vara lika reglar för alla att komma med åsikter.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Timmerpriserna i USA skenar sommaren 2018

jannee  
#519409 Om man tager den amerikanska motsvarigheten till en svensk bonde eller skogsägare är dessa väldigt positiva till Trump's politik och dess resultat.
Tyvärr kommer sällan dessa människors tyckande och låtande till allmänhetens kännedom.
Trumps politik är troligtvis bra för genomsnittsamerikan dock mindre bra för oss i Västeuropa, men va f*n, Trump är USA.s president inte västvärldens pappa.

Användarvisningsbild

Re: Timmerpriserna i USA skenar sommaren 2018

Vedproducent  
#519415
totte skrev:
Fredrik Reuter skrev:Paradoxalt nog verkar anledningen vara de Amerikanska strafftullarna på trävaror från Kanada. Trumpadministrationen höjde dessa tullar med 20% över ett år sedan. Nu börjar dock det hela märkas på allvar, till stor del beroende på den goda byggkonjunkturen.


Så går det när man tiil statschef väljer en totalt oduglig fullständigt okunnig, självupptagen fårskalle, som aldrig vuxit upp ordentligt.

Förklara gärna hur du tänker?

Användarvisningsbild

Re: Timmerpriserna i USA skenar sommaren 2018

totte  
#519419 Nej, jag låter bli att utveckla. Min åsikt om Trump står fast men det var onödigt att jag skrev den här. Jag kommer inte att yttra mig mer om saken.

Användarvisningsbild

Re: Timmerpriserna i USA skenar sommaren 2018

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#519420
Vedproducent skrev:
totte skrev:
Fredrik Reuter skrev:Paradoxalt nog verkar anledningen vara de Amerikanska strafftullarna på trävaror från Kanada. Trumpadministrationen höjde dessa tullar med 20% över ett år sedan. Nu börjar dock det hela märkas på allvar, till stor del beroende på den goda byggkonjunkturen.


Så går det när man tiil statschef väljer en totalt oduglig fullständigt okunnig, självupptagen fårskalle, som aldrig vuxit upp ordentligt.

Förklara gärna hur du tänker?

Behövs det verkligen, är det inte självklart?

Avatar Fallback

Re: Timmerpriserna i USA skenar sommaren 2018

Hema  
#519422
hlb skrev:Har varit styrelseordf i ett par små amerikanska bolag och jag tyckte amerikanerna kunde mycket mer om ekonomi än vi i Sverige kan.
Jag är dock motståndare både till tullar och bidrag. Har ni tänkt på att Södra egentligen inte tjänar sina pengar på att vara duktiga tillverkare av massa utan mer på att få betalt i USD med det urusla värdet på vår svenska krona. Ekonomi är inte enkelt men Trumpen är ingen amatör på det området.!!!!!

Motståndare till alla tullar? Livsmedelsförsörjningsgraden borde enligt mig vara relativt hög och då rimmar det illa med fria tullar.

Användarvisningsbild

Re: Timmerpriserna i USA skenar sommaren 2018

hlb  
#519426 Jag tror det är bättre med upplysning om vad vi stoppar i oss när vi väljer utländskt kött. Jag äter svenskt och har råd, eftersom jag avstår helt från semesterresor med flyg.
Sedan: Den som en gång sögs upp av 68-vänstern, ändrar sig aldrig, om han inte vinner stort på lotteri, eller gifter sig med en vrålrik fru. Detta har jag sett några exempel på.
Att sedan använda uttryck som "totalt oduglig fullständigt okunnig, självupptagen fårskalle, som aldrig vuxit upp ordentligt." studsar ju oftast tillbaka på användaren.
Nu måste jag bekämpa torkan och köra vatten till djuren.

Avatar Fallback

Re: Timmerpriserna i USA skenar sommaren 2018

tallen100  
#519463
hlb skrev:Att sedan använda uttryck som "totalt oduglig fullständigt okunnig, självupptagen fårskalle, som aldrig vuxit upp ordentligt." studsar ju oftast tillbaka på användaren.

Inlägg med kritik mot herr Löven som innehållit betydligt snällare ord, har raderats på direkten, plus mycket annat...

Så ett sånt här uttalande höjer ju inte förtroendet för en moderator som säger att han INTE modererar
sånt han personligen inte gillar, utan Endast sånt som inte följer forumets regler.

För övrigt tycker jag inte det är fel att skriva vad man tycker, men då ska alla få göra det.

Användarvisningsbild

Re: Timmerpriserna i USA skenar sommaren 2018

Fredrik Reuter  
#519505 Hej,

Jag har kollat den tråd som blivit modererad och som jag nästan är säker på är den som avses här ovan.

Det är skillnad då den finns i kontext med invandringsfrågor. Det är därför den strukit på foten helt enkelt och hade en moderator skrivit det så hade jag lyft bort texten även då.

För mig är det glasklart, det är inte skillnad på folk och folk utan vad som skrivs.

Totte tycker att det han skrivit var onödigt så nu går vi vidare tycker jag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Timmerpriserna i USA skenar sommaren 2018

jannee  
#519511 Både Löven och Juholt har blivit påtvingade att framföra samma personers åsikter - ideer. Man ska nog gnälla på dem som gnället ska ha.
Var nämligen ingen liten skillnad på då och nu, då menar jag när Göran styrde och ställde, han var nämligen mer eller mindre en dominant envåldshärskare.
Partiledarna är inget annat än ett språkrör och framför ANDRAS åsikter - INTE SINA EGNA.

Avatar Fallback

Re: Timmerpriserna i USA skenar sommaren 2018

Hema  
#519543
jannee skrev:Både Löven och Juholt har blivit påtvingade att framföra samma personers åsikter - ideer. Man ska nog gnälla på dem som gnället ska ha.
Var nämligen ingen liten skillnad på då och nu, då menar jag när Göran styrde och ställde, han var nämligen mer eller mindre en dominant envåldshärskare.
Partiledarna är inget annat än ett språkrör och framför ANDRAS åsikter - INTE SINA EGNA.

Ja Löven låter alltid som om han har fått till sig, vad han ska säga. Aldrig hans egen åsikt. Det fångar inte en röstarskara.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).