Skogsnyheter

Skogsägare dömd för hot mot tjänsteman

9 inlägg 2989 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsägare dömd för hot mot tjänsteman

Torbjörn Johnsen  
#514005 En 79-årig skogsägare i Östergötland besökte Elmia Wood i fjol. Där stötte han enligt en artikel i corren.se på en tjänsteman från Skogsstyrelsen som han ogillade efter att Skogsstyrelsen utfärdat ett avverkningsförbud i samband med en tidigare avverkningsanmälan.

Enligt domen framförde skogsägaren ett allvarligt hot mot tjänstemannen och domen blev dagsbötet om 4800kr.

Den 9 juni förra året besökte 79-åringen en mässa för skogsägare på Elmia i Jönköping. 79-åringen råkade få syn på en av de tjänstemän på Skogsstyrelsen som hade varit inblandad i hans ärende. 79-åringen gick med raska steg fram till tjänstemannen och sa att han skulle "slå honom på käften". Han viftade även med en knuten näve. 79-åringen frågade även tjänstemannen om den


Läs hela artikeln här:
http://mobil.corren.se/nyheter/79-arig- ... 20359.aspx



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsägare dömd för hot mot tjänsteman

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#514015 Även om det må vara fel att hota tjänstemän, så har jag full förståelse för om skogsägaren hotat tjänstemannen. De flesta skogsägare torde bli asförbannade för ett 20 ha stort avverkningsförbud...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Skogsägare dömd för hot mot tjänsteman

tallen100  
#514016 Inte konstigt alls alls att han var förbannad, men det där med skottsäker väst var ju en aning onödigt :lol: ..

Avatar Fallback

Re: Skogsägare dömd för hot mot tjänsteman

Bosse1  
#514017 Tryggt sitter dom,statens springpojkar.
Dessa vill man ha intet att göra med..

Användarvisningsbild

Re: Skogsägare dömd för hot mot tjänsteman

DrW  
#514020 Men hallå! Att vara arg är en sak men att hota en annan. Det kan aldrig var ok.

Avatar Fallback

Re: Skogsägare dömd för hot mot tjänsteman

tallen100  
#514022 Det är knappast ok att lägga beslag på annans egendom heller..

Avatar Fallback

Re: Skogsägare dömd för hot mot tjänsteman

Palakangas  
#514025
Bosse1 skrev:Tryggt sitter dom,statens springpojkar.
Dessa vill man ha intet att göra med..

Det finns ofta något mer i bakgrunden än det vi kan läsa på några rader. Så innan vissa åter börjar spy galla så var vänliga att ta reda på lite mer.

Avatar Fallback

Re: Skogsägare dömd för hot mot tjänsteman

Bosse1  
#514028
Palakangas skrev:
Bosse1 skrev:Tryggt sitter dom,statens springpojkar.
Dessa vill man ha intet att göra med..
Det finns ofta något mer i bakgrunden än det vi kan läsa på några rader. Så innan vissa åter börjar spy galla så var vänliga att ta reda på lite mer.


Var det inte tydligt,eller var de nåt annat?

Avatar Fallback

Re: Skogsägare dömd för hot mot tjänsteman

tallen100  
#514029 20 hektar skog blev han av med, det tyckte jag stod klart och tydligt :???:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).