Skogsnyheter

Skogsägarna- det plundrade folket

19 inlägg 5293 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogsägarna- det plundrade folket

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495128 Nä.
Nu håller jag på och bli utbränd.

BRA ÄNDÅ i alla fall, att den konfiskationspolitik som drivits gradvis senaste 2-3 decennierna nu babblas fram över läpparna på en minister i min riksdags talarstol.
Nu blev ju klart och tydligt sagt från podiet vad man håller på med, hur man tänker, vad vi alla upplever och är med om.
Radikala kommunismen lever i vår regering. Rosengren som minister 1999 hade rätt i känsla, fel om land. "Norge den sista sovjetstaten.."

Sen har DOM på vanligt sätt skapat flera tusentals jobb inom, myndigheter, inventeringsföretag, forskning och andra skrivbordsverkstäder som gör det hela legitimt. Man har köpt förverkligandet av utopin.
Det är planer på allting snart. Ger mej fan på att sotarn snart ska ut och besikta vägtrummorna. Det kommer alltid nåt behjärtansvärt skäl. "..så sländnymferna inte har dålig miljö.."

Finns det nån finne som vill göra ett stadigt markbyte med mig?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsägarna- det plundrade folket

Vardon  
#495136 Varför lägger man bara inte ner sveaskogs verksamhet? Sen tre parts byten, sveaskog, skogsbolag och privara ägare. Staten kan skydda massor med skog, de andra får ersättning.

Ekonomiskt borde det ju inte spela nån roll eftersom det enligt de som vill skydda skog är så lite att det inte gör något.

Avatar Fallback

Re: Skogsägarna- det plundrade folket

Värmlänning  
#495309
Vardon skrev:Varför lägger man bara inte ner sveaskogs verksamhet? Sen tre parts byten, sveaskog, skogsbolag och privara ägare. Staten kan skydda massor med skog, de andra får ersättning.

Ekonomiskt borde det ju inte spela nån roll eftersom det enligt de som vill skydda skog är så lite att det inte gör något.

Och du tror att de är nöjda sen? Nej här måste vi hålla ihop ALLA bolag och privata markägare.

Användarvisningsbild

Re: Skogsägarna- det plundrade folket

rokon  
#507428 Läste följande debattartikel nyligen i di.se https://www.di.se/debatt/debatt-rattsos ... -i-skogen/
"Skogsbruket är motorn för den svenska landsbygden. Skogen är en miljönytta som borde få varje eftertänksam person att känna ödmjukhet. Och skogen växer som aldrig förr. Men regeringens beslut om nyckelbiotoper riskerar att bli en krigsförklaring mot skogsägarna, skriver tolv företrädare för Sveriges skogsägare."
Vilka de tolv företrädarna är verkar ha trillat bort tyvärr.
Hm fick fram det nu
Anders Grahn, generalsekreterare, Svenska Jordägareförbundet
Lena Ek, ordförande, Södra Skogsägarna
Sven Erik Hammar, ordförande, LRF Skogsägarna
Karl Hedin, styrelseordförande Karl Hedin AB
Torgny Hardselius, ordförande, Norra Skogsägarna
Gunnar Heibring, ordförande, Norrskog
Jonas Mårtensson, affärsområdeschef, SCA SCA B +0,09% Skog
Karin Perers, ordförande, MellanskogBob Persson, styrelseordförande Persson Invest AB
Sören Petersson, vd, Holmen Skog
Christian Rimpi, förvaltare, Sveriges Allmänningsskogars Förbund
Pelle Sallin, styrelseordförande, Fria Skog AB

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).