Skogsnyheter

Finska skogsägare får mycket pengar genom kemera-stöd

10 inlägg 3242 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Finska skogsägare får mycket pengar genom kemera-stöd

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425657 http://www.atl.nu/skog/en-halv-miljard- ... kogsagare/

Här kommer tyvärr j-vla onödig utfyllnad p.g.a. skogsforums nya hittepå.
/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Finska skogsägare får mycket pengar genom kemera-stöd

Blivande snickare  
#426285
Niking skrev:Här kommer tyvärr j-vla onödig utfyllnad p.g.a. skogsforums nya hittepå.
/Niklas

Saxa in ingressen från artikeln istället. Så ser man lättare om det intresserar när man surfar från telefonen.

Användarvisningsbild

Re: Finska skogsägare får mycket pengar genom kemera-stöd

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#426326
Blivande snickare skrev:
Niking skrev:Här kommer tyvärr j-vla onödig utfyllnad p.g.a. skogsforums nya hittepå.
/Niklas

Saxa in ingressen från artikeln istället. Så ser man lättare om det intresserar när man surfar från telefonen.

Här saxas bara länkar!
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Finska skogsägare får mycket pengar genom kemera-stöd

Blivande snickare  
#426328 Du är då en envis jäkel..

Användarvisningsbild

Re: Finska skogsägare får mycket pengar genom kemera-stöd

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#426329 Snarare en principfast person!
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Finska skogsägare får mycket pengar genom kemera-stöd

isteskog  
#426332 Nå, till tråden ...... är det här några pengar som de finska skogsforumisterna har sökt, och i såfall, :smile: var det värt pengarna?

Avatar Fallback

Re: Finska skogsägare får mycket pengar genom kemera-stöd

Pensionär  
#426559 Har ansökt om stöd några gånger för röjning och en gång när jag högg lite energived.
Föra hösten röjde jag 4 hektar ungskog och fick i stöd för detta 920€. Ska ju skattas förstås men är väl ändå en hyfsad slant för två dagars jobb.
Tanken med dom här stöden är ju att det ska motivera till att utföra arbeten som inte ger avkastning direkt, typ röjning.
Men för endel skogsägare spelar det ingen roll hur mycket stöd det går att få, det anses ändå för dyrt och får lämnas oröjt.

Avatar Fallback

Re: Finska skogsägare får mycket pengar genom kemera-stöd

valtra mega  
#426585 Bra om du lyckades få bidrag men tvivlar att det klarat en granskning om du klarade att röja 2 hektar/dag finns det inte krav på att ett visst antal stammar måste bort röjas /ha

Avatar Fallback

Re: Finska skogsägare får mycket pengar genom kemera-stöd

Pensionär  
#426604 Det finns nog visa kriterier men dom klarar man ju av fast man skulle gå med en slö morakniv. : :wink: Sen så jobbar jag ju som röjare så är väl en del snabbare än vanliga svensson. Att klara av 2 hektar i en skog där sly röjningen är utförd i rätt tid är inget problem om man vet hur en röjsåg ska användas.

Avatar Fallback

Re: Finska skogsägare får mycket pengar genom kemera-stöd

valtra mega  
#426628 Det var det jag menade om slyröjningen är bra utförd så man hinner röja 2ha/dag blir det problem att hitta 1500 stammar över 3cm att röja bort

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).