Skogsnyheter

SD: Utforma en skogsägarvänlig skogspolitik

32 inlägg 8107 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: SD: Utforma en skogsägarvänlig skogspolitik

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#406557 Jag tycker nog inte att SD är ute att cyklar när det gäller andel skyddad skog. Visst räknar de med de frivilliga avsättningarna, men det är ju så verkligheten ser ut i skogen. Knappt en tredjedel av skogen är ju på ett eller annat sett skyddad från skogsbruk. Tillkommer dessutom diverse påbjudna naturhänsyn i vanligt skogsbruk.

Så som SNF räknar är och förblir väldigt vinklat, vilket ger en väldigt skev bild av hur det svenska skogsbruket set ut. En parallell skulle vara om någon får t.ex. föreläggande att snarast byta ut sitt enskilda avlopp och då jämföra den kännbara kostnaden med sin förväntade livsinkomst. Det blir ju bara 0,5 % av din förväntade livsinkomst...
/Niklas

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: SD: Utforma en skogsägarvänlig skogspolitik

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#406596
Niking skrev:
axwell skrev:
Niking skrev:Ja, han är visst polisanmäld, men den diskussionen tas lämpligtvis på annat ställe på skogsforum. Låt oss här diskutera själva insändaren istället.


Du har så rätt, jag som inte tillhör det partiet skall inte lägga mig i interna strider.

Om sen SverigeDemokraterna skall ha en egen tråd inom skogsnyheter är väl upp till någon moderator att avgöra.

Det finns redan en tråd om denna polisanmälan, det var den som åsyftas i begreppet "på annat ställe på skogsforum". Tyvärr sitter jag med min mobil nu, så jag får länka till den tråden en annan gång.
/Niklas


Nu sitter jag vid datorn, så här kommer länken Anders Forsberg (Sd) polisanmäld av Sd-kollega
/Niklas

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).