Skogsnyheter

Frivilliga avsättningar kartläggs

7 inlägg 3042 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Frivilliga avsättningar kartläggs

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Avatar Fallback

Re: Frivilliga avsättningar kartläggs

isteskog  
#365966 Kontrollsamhället utvidgas hela tiden .... kanske dags att krypa ur certifieringen :???:

Användarvisningsbild

Re: Frivilliga avsättningar kartläggs

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365972 Ja, någon större lönsamhet är knappast certifieringen med dagens löjligt låga tillägg. Sedan kan det vara lämpligt att gallra igenom lämnade NO-områden också.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Frivilliga avsättningar kartläggs

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365985
Niking skrev:Ja, någon större lönsamhet är knappast certifieringen med dagens löjligt låga tillägg. Sedan kan det vara lämpligt att gallra igenom lämnade NO-områden också.
/Niklas


Tog i samråd med planläggaren bort alla NO områden i senaste planen så nu är det bara NS som jag kan plockhugga i :smile:

Användarvisningsbild

Re: Sv: Frivilliga avsättningar kartläggs

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365986
busholle skrev:
Niking skrev:Ja, någon större lönsamhet är knappast certifieringen med dagens löjligt låga tillägg. Sedan kan det vara lämpligt att gallra igenom lämnade NO-områden också.
/Niklas


Tog i samråd med planläggaren bort alla NO områden i senaste planen så nu är det bara NS som jag kan plockhugga i :smile:


Klokt. NO-områden som varit NO en tid tenderar att vara otrevliga att vistas i, då det blir för risiga. Sätter man istället NS i planen, går sådant att åtgärda när behov uppstår.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Sv: Frivilliga avsättningar kartläggs

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365992
Niking skrev:
busholle skrev:
Niking skrev:Ja, någon större lönsamhet är knappast certifieringen med dagens löjligt låga tillägg. Sedan kan det vara lämpligt att gallra igenom lämnade NO-områden också.
/Niklas


Tog i samråd med planläggaren bort alla NO områden i senaste planen så nu är det bara NS som jag kan plockhugga i :smile:


Klokt. NO-områden som varit NO en tid tenderar att vara otrevliga att vistas i, då det blir för risiga. Sätter man istället NS i planen, går sådant att åtgärda när behov uppstår.
/Niklas


Precis, när områdena dessutom är lövdominerade så behöver granen hållas undan för att bibehålla naturvärdena. Så mupparnas tro om att naturen klarar sig bäst utan vår inblandning vet inte vilken natur de får.

Användarvisningsbild

Re: Frivilliga avsättningar kartläggs

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366075 Mupparna brukar över lag ha dåliga kunskaper när det gäller naturvård och skötsel...
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).