Skogsnyheter

Skogen moralen och ansvaret för kommande generationer

9 inlägg 4674 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogen moralen och ansvaret för kommande generationer

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogen moralen och ansvaret för kommande generationer

bodaedet  
#330916 Han e ju inte rätt vaccinerad den där Ulf[emoji33]

Avatar Fallback

Re: Skogen moralen och ansvaret för kommande generationer

aalg  
#330936 Tänkte precis detsamma, måste ju varit nåt rejält fel på det vaccinet....

Användarvisningsbild

Re: Skogen moralen och ansvaret för kommande generationer

anersimyra  
#330950 Den där " uffen " borde surras till ett skördaraggregat och få sig en åktur tills han vaknar ur disneydrömmen.. :shock: :shock: :shock:

Avatar Fallback

Re: Skogen moralen och ansvaret för kommande generationer

zeetorg  
#330961 vilken stolle!

Man undrar hur det var för lärarna när han gick i skolan.
Men antagligen någonting sånt här

Läraren förklarar något enligt gängse teorier.
Uffen - "Nehej då, så är det inte alls, det där kan inte stämma för jag tror någonting helt annorlunda!" :surp:
Resten av lektionen surar han för att ingen tror honom.

Ja ja, han får ju oss andra att verka smartare i alla fall... :lol:

Avatar Fallback

Re: Skogen moralen och ansvaret för kommande generationer

Hema  
#330962 Det bästa sättet att använda skogen i jakten på att minska koldxidutsläppet borde vara att se till att den trävara som man plockar ut från skogen, i största mån används i exempelvis byggnader/byggnationer så att koldioxiden binds på lång tid.

Kanske kanske borde stål & betongbyggnader på något sätt beskattas hårdare än motsvarande byggnader i trä? Även om det är lite OT, så skulle jag iaf kunna tänka mig bo i ett timmerhus. :)

Användarvisningsbild

Re: Skogen moralen och ansvaret för kommande generationer

Camwood  
#330975 Hej jag heter Ulf och jag skriver här på forumet!
Men jag är inte DEN ULF som skriver som en """""" utan en normal skogsbonde med så mycket vett att denna Ulf är helt """"utan sans. Tack vare Niking så har jag träffat på denna ULF o tack till Niking som alltid försvarar oss skogsägare med vass penna.
Jag tar inte honom (Ulf) på alvar längre när det gäller den svenska skogs och miljödebatten.
Skrivet av Ulf LM Persson lika med här på forumet som CAMWOOD :grin:

Användarvisningsbild

Re: Skogen moralen och ansvaret för kommande generationer

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#330980 Skönt att det är så tydlig skillnad på Camwood-Ulf och Svammel-Ulf :lol:

Nä, någon behöver ta den där svammel-Ulf i örat och jag har lyckats täppa till truten på han några gånger.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogen moralen och ansvaret för kommande generationer

isteskog  
#331042 Man har fått många beteckningar när man debatterat med SvammelUlf! Men nu har jag tröttnad på att bli idiotförklarad varje gång, svarar inte honom längre, debatten ger inte ett dugg! :shock:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).