Skogsnyheter

Skogsvårdslagen ska ses över

39 inlägg 16735 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogsvårdslagen ska ses över

isteskog  
#377293 Tvång är nog att vänta om MP får bestämma för mycket. Makten måste vara helig när inte Sossarna förstår vilka blysänken MP är. 😡

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsvårdslagen ska ses över

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#377316 Vilket som är mest blysänke för sossarna, samarbetspartnern Mp eller stödpartiet V, kan ju diskuteras.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsvårdslagen ska ses över

jannee  
#377349 Se det i stället positivt. Allt dravel som de styrande håller på med banar väg för alliansen :grin:

Avatar Fallback

Re: Skogsvårdslagen ska ses över

isteskog  
#377355 Det finns blysänken i Alliansen också..... iaf för skog och jordbrukare ..... :???:

Avatar Fallback

Re: Skogsvårdslagen ska ses över

husqvarna_med_sthil  
#377364 Att denna regering kommer bort i nästa val är nog troligt men jag är inte säkert att det bara blir bra med alliansen heller. De släppte fram den regering med mp som vi har nu och mitt förtroende för dem skadades rejält då. Dock tror jag på att hålla mp så långt borta från skog, glesbygd och jakt som är möjligt för de gör allt de kan för att förstöra möjligheterna att försörja sig utanför staden. Tror också det i mångt och mycket de som ligger bakom en del framsteg hos div föreningar mot skogsbruk och jakt.

Jag tycker nog S inte är så väldigt tokigt... om de inte vore beredda att gå så långt för makten att man samarbetar med mp men makten är viktigast i alla lägen som det verkar och då kan man skjuta på själva politiken lite hit och dit så länge man får bestämma. Tycker ett bra exempel är mp när de gick med på S förslag för att begränsa invandring osv. Att jämföra med M's och Reinfeldts löfte om att lämna om bara makten kunde tas tillsammans med sd. Tycker att jag kan se mera "makthunger" från partier på vänsterkanten men det är subjektiva upplevelser.

De tokerier som senaste tiden har utvecklats ska man få chansen att göra något åt på den tiden som är kvar, gör man det inte så kan ärligt säga att förtroendet är borta helt och kommer då att rösta på annat sätt än tidigare. Man borde ha fått tillräckligt med indikationer på att människors uppfattning och politiken går separata vägar i dagsläget.

Det blev väldigt mycket politik det här och det gäller att hålla tungan rätt i mun så det inte barkar iväg men det är ju politiken som styr skogsvårdens inriktning och kan påverka skogsägaren positivt eller negativt och få direkt betydelse för hur man ska göra med sin skog och därför tillät jag mig att breda ut mig lite... blev det för mycket är det bara för moderator att säga ifrån.

Avatar Fallback

Re: Skogsvårdslagen ska ses över

jannee  
#377375 Tror att det bästa är att gilla läget.
Vilken agenda de politiska partierna EGENTLIGEN har vet man endast EFTERÅT.
Spelar troligtvis ingen roll hur vi röstar utan i stället, vänd kappan med vinden :mrgreen:
Hur som helst är makteliten fullkomlig, så är det och har alltid varit 😈
Vi väljare är OERHÖRT viktiga INNAN valet, därefter är vi ett nödvändigt ont :grin:

Avatar Fallback

Re: Skogsvårdslagen ska ses över

husqvarna_med_sthil  
#377756 Jo du har nog rätt jannee. Vända kappan med vinden är nog det smartaste och enda man kan göra.

Användarvisningsbild

Re: Skogsvårdslagen ska ses över

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#377759 Jag vill minnas ett parti, som inför några val sedan gick hårt ut med att bensinskatten skulle sänkas med några kronor per liter. Efter det valet hamnade de i regeringen och röstade då för en kännbar bensinskattehöjning...

Ett (S)tatsbärande parti har ju haft och har fortfarande på sitt program att vi ska vara republik. Än är vi fortfarande monarki, trots att detta parti har suttit vid makten i bortåt 70 år..

Så vad partierna säger sig vilja genomföra är inte att lita på.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsvårdslagen ska ses över

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#382027 Egenkontroll på förslag http://www.skogen.se/nyheter/egenkontroll-pa-forslag
/Niklas

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).