Skogsnyheter

Sommar i P1 - lyssnarnas val...

21 inlägg 12306 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sommar i P1 - lyssnarnas val...

Peteflamingstar  
#285959 Framför allt känns det återkommande skällsordet homogena virkesåkrar långt från den verklighet jag dagligen möter som planläggare, i och för sig bara hos privata markägare. Här i Bergslagen ser jag sällan trädslagsrena bestånd. Det ska vara på t.ex magra marker där tall dominerar, ofta dock med inslag av björk, helt naturligt också då ståndorten lämpar sig bäst för tall. Äldre bestånd är nästan alltid blandskogar och med tanke på hur typiska röjningsbestånd ser ut kommer det nog vara ganska hög lövandel i framtidens skogar också...

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Sommar i P1 - lyssnarnas val...

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285994 Mera radio blir det: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=5903608

Användarvisningsbild

Re: Sommar i P1 - lyssnarnas val...

Erre  
#286038 Fler som reagerar!

http://www.skogsindustrierna.org/pressr ... ian-kirppu

Användarvisningsbild

Re: Sommar i P1 - lyssnarnas val...

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286044 Någon som läst aftonbladets recension? Från en person som är helt oinsatt i allt vad som gäller skog, rätt underhållande hehe...

Avatar Fallback

Re: Sommar i P1 - lyssnarnas val...

Skogsforskare  
#286046 En välskriven replik från Skogindustrierna. Sakligt korrekt dessutom.

Avatar Fallback

Re: Sommar i P1 - lyssnarnas val...

Niile  
#286088
Niking skrev:De skogliga impedimenten utgör ju ca 19,8% av Sveriges totala skogsmark. Fast det klingar väl inte så väl i miljömupparnas skräckpropaganda om impedimenten skulle räknas med i den skyddade procenten. 😈
/Niklas



För miljörörelsen är det en självklarhet att skogklädda impediment ska lämnas orörda. Samtidigt anses impedimenten paradoxalt nog inte ha något värde ur naturvårdssynpunkt. Frågar man miljörörelsen får de i vart fall inte räknas med när siffror om hur mycket skog som är undantagen från skogsbruk i Sverige ska redovisas.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).