Skogsnyheter

Jordbruksministerns egen skog

6 inlägg 5869 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jordbruksministerns egen skog

Camwood  
#221731 Lysnade på P1 Naturmorgon och blev förbannad på reporterns totala brist på kunskap om skogsbruk 😡 Körskador :shock: Det jag ser på bilderna är bara märken efter en hjul eller bandgående maskin!!! Hygge :shock: När en storm som Gudrun drar fram så liknar det ett hygge!!!
Reporten förstår inte att det är Eskil E, och hans bror som äger skogen i fråga och inte svenska folket.
Allemansrätten har förstört flera generationer svenskar som har fått en KÄNSLA att den svenska skogen är just ALLMÄN.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5503473




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Jordbruksministerns egen skog

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#221926 Jo, jag reagerade också på detta. Särskilt efter Gudrun gällde det ju att rädda vad som rädda kundes. i sådana fall får man nog tåla ett eller annat.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Jordbruksministerns egen skog

ananders  
#222004 Läste södras version av händelsen på deras hemsida där det står att alla åtgärder skedde med skogsstyrelsens godkännande. Och att kalla det märket för en allvarlig körskada eller körskada är ju helt befängt. I så fall så klarar sig inte en enda avverkning ifrån anmärkning på körskador.

Användarvisningsbild

Re: Jordbruksministerns egen skog

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#222011 Man anar ett visst intresse av att vingklippa Alliansregeringen med små stick här och där.
Där har ju vänstern ett övertag för ingen av dem skulle väl äga och bruka skog öht?

Användarvisningsbild

Re: Jordbruksministerns egen skog

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#222041
Slurfi skrev:Man anar ett visst intresse av att vingklippa Alliansregeringen med små stick här och där.
Där har ju vänstern ett övertag för ingen av dem skulle väl äga och bruka skog öht?


Dom jobbar på.

http://www.smp.se/nyheter/lobbyn/frihet ... 7532%29.gm

Användarvisningsbild

Re: Jordbruksministerns egen skog

vetinte  
#222057 A

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).