sarevok skrev:Jag vet vad biotopskydd är, min far jobbar med sånt. Man kunde upphäva en liten area av biotop-skyddet, tex där rekordgranen stod, visste du inte det Melakari?
"Ha bättre kontakt med markägaren näst gång för att skydda granen. Jag tror markägaren skulle gilla arbetet."
Norge vill hjälpa Sverige hitta en ny rekord-gran på höjden. Dags att ta kontakt med dem för din del Melakari.
Mvh
Jag tycker att du ska visa ett konkret exempel på att ett biotopsskydd som blivit ändrat och så bara att man kan få hugga bort barkborre träd.
Som den expert du är och har en far som jobbet med detta så kan det ju inte vara svårt🤔
Jag var uppe i natt och såg dit meddelande och tänkte att fasen han tog sina piller. Det var inte illa😊 Men nu på morgonen efter att du nu redigerat meddelande ett antal gånger och åter börjat svamla så får jag tänka om igen.
Jag är ingen expert på biotopsskydd men vet så mycket att de är närmast omöjliga att ändra så ge mig bara ett ända exempel på ett biotopsskydd som blivit ändrat.
Eller visa upp ett enda som har en skötselplan är du snäll.