tor 12 dec 2019, 10:31#599901Det är den här det bråkas om eller?
https://www.motorgeraete-halberstadt.de ... 0-mit-stil
Skogsnyheter
Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender
Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender
tor 12 dec 2019, 11:41#599922
Hycklare har vi nog inte blivit kallade förut men någon gång ska va den första.
Tvärtemot så brukar vi få feedback för vår öppenhet och vårt ståndstagande i vårt arbete med Skogsforum. Anledningen är inte att vi är några övermänniskor utan att vi helt enkelt är skogsnördar med fokus på att förmedla, diskutera och utveckla skogsbruket.
Vi har ett samarbete och en ständig dialog med de som annonserar på Skogsforum, så också med i detta fall Stihl och Ponsse. Vi har detta samarbete med de Svenska företagen för dessa varumärken och har samma inställning som de har när det kommer till sexism.
Det gäller att se igenom själva symbolen som i detta fall varit en kalender till en problemställning som gäller en hel bransch - lyfta blicken helt enkelt. I dessa fall så tycker i alla fall jag personligen att både STIHL Norden och Ponsse Sverige varit föredömen och definitivt samarbetspartners att satsa vidare med.
Jag och Torbjörn skulle troligtvis kunnat ha en mycket bättre ekonomisk situation om vi jobbat för att maxa annonsaffären. Spelreklam (det kommer förfrågningar nästan dagligen) och kanske något shady annonsavtal med riktade politiska annonser med betalning i rubel hade troligtvis gett ordentligt “klirr i kassan”. Detta är ex Facebooks fokus och de har en nettovinst på över 7.000 kr per sekund. Det är långt ifrån hur vi jobbar och jag hoppas det märks i vårt nördiga arbete med Skogsforum. Fokus är på ett ständigt bättre skogsbrukande för gräsrötterna, på landsbygden.
vinterrojarn skrev:Detta kommer jag att få skit för men det är det värt.
Att tillåta annonser från Stihl eller Ponsse är isåfall att utöva hyckleri om man sedan anser att dessa Bolag är fel ute i sin reklam i vissa länder, men man tar emot deras pengar för annons plats.
Ska man ha en inställning att Stihl, Ponsse mfl är kvinnoförnedrande i sin reklam så ska man stå för sin åsikt och då säga: tack men nej tack för eran vilja att annonsera här men eran åsikt med kalendern och liknande gör att vi inte vill ha er hos oss.
Men ändå så ser jag dessa märken när jag är på vissa ställen....
Och nyansen på just det jag skrev....
Undrar om någon fattar vad jag menar?
Fortsätter med hyckleriet...
Hur kommer det sig att Husqvarna använder sig av halvnakna kvinnor när de lanserar nya motorcrosscyklar?
Men detta är väl helt okej eller?
Eller hur många på forumet dricker drycken Monster? De är välkända att använda lättklädda tjejer...
Helt okej?
Hycklare har vi nog inte blivit kallade förut men någon gång ska va den första.
Tvärtemot så brukar vi få feedback för vår öppenhet och vårt ståndstagande i vårt arbete med Skogsforum. Anledningen är inte att vi är några övermänniskor utan att vi helt enkelt är skogsnördar med fokus på att förmedla, diskutera och utveckla skogsbruket.
Vi har ett samarbete och en ständig dialog med de som annonserar på Skogsforum, så också med i detta fall Stihl och Ponsse. Vi har detta samarbete med de Svenska företagen för dessa varumärken och har samma inställning som de har när det kommer till sexism.
Det gäller att se igenom själva symbolen som i detta fall varit en kalender till en problemställning som gäller en hel bransch - lyfta blicken helt enkelt. I dessa fall så tycker i alla fall jag personligen att både STIHL Norden och Ponsse Sverige varit föredömen och definitivt samarbetspartners att satsa vidare med.
Jag och Torbjörn skulle troligtvis kunnat ha en mycket bättre ekonomisk situation om vi jobbat för att maxa annonsaffären. Spelreklam (det kommer förfrågningar nästan dagligen) och kanske något shady annonsavtal med riktade politiska annonser med betalning i rubel hade troligtvis gett ordentligt “klirr i kassan”. Detta är ex Facebooks fokus och de har en nettovinst på över 7.000 kr per sekund. Det är långt ifrån hur vi jobbar och jag hoppas det märks i vårt nördiga arbete med Skogsforum. Fokus är på ett ständigt bättre skogsbrukande för gräsrötterna, på landsbygden.
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
TS
tor 12 dec 2019, 11:50#599923Lite lättklädda damer i en almanacka, rena löjan att över huvud taget bry sig.
Om du/ni släpper er för**de motorsåg och besöker en badstrand kan du få se betydligt mer lättklätt
Att bara ta upp det i forumet säger vilka individer ni är och hur ni fungerar.
Forumet består tydligen snart bara av feminister, dra i stället ned visiret och kvista vidare
Om du/ni släpper er för**de motorsåg och besöker en badstrand kan du få se betydligt mer lättklätt
Forumet består tydligen snart bara av feminister, dra i stället ned visiret och kvista vidare
tor 12 dec 2019, 12:10#599926
Varför bryr du dig?
jannee skrev:Lite lättklädda damer i en almanacka, rena löjan att över huvud taget bry sig.
Om du/ni släpper er för**de motorsåg och besöker en badstrand kan du få se betydligt mer lättklätt![]()
Varför bryr du dig?
tor 12 dec 2019, 12:14#599929Det som fortfarande är problemet är att det hela inte handlar om kalendern utan om större bild, ja så är det.
Men när man har tagit upp detta så har helt fel bild kommit upp, nämligen att det är rätt att utöva påtryckningar på den svenska marknaden... Att man inte tar upp det där frågan hör hemma nämligen i vardera landet som kalendern ges ut är bara tragiskt.
När man sedan väver in saker som inte har där att göra t,ex prostitution eller annat utnyttjande så blir bilden ännu mera skev.
Saken handlar enbart om vad en svensk myndighet får och inte får göra.
Där är saken klar, de får inte agera på detta sätt, när man sedan väljer att bomba på som herr Herman har gjort trots att det man gnäller om är inne på sista året.... Är bara beklagligt, att man sedan inte kontrollerar vad konkurrenterna har för reklam är åt h....
En myndighet som går ut på detta sätt ska ha koll..
Jag bryr mig inte om hur mycket man drar in på annonser eller man har bra samarbete.
Att man visar en annons från ett märke och produkt är ändå att godkänna deras reklam....
Stihls reklam i Tyskland har inget med oss i norden att göra.
Där ligger frågan.
Att sedan dra på med kränkthet och att detta skulle göra att skogsbruket tappar arbetare.... Nä.
Finns större och viktigare frågor där som har med saken att göra.
Värderingar, respekt.....
Ta och värdera dessa först innan man känner sig kränkt.
Att kvinnor ska försvaras konstant är bara ett bevis på att man inte vill ha deras åsikter tydligen för de kan göra sig hörda och säga ifrån själva, inga problem med det.
Att sedan vissa tjejer väljer att visa upp sin kropp, är väl deras val inte mitt....
Får de pengar och kan leva på detta är väl deras sätt att försörja sig.
Jag bryr mig inte.
Fan slå på tvn och se en reklam från något företag som säljer kläder, så får ni se betydligt mera naket och mycket mera av det...... tidsmässigt
Men när man har tagit upp detta så har helt fel bild kommit upp, nämligen att det är rätt att utöva påtryckningar på den svenska marknaden... Att man inte tar upp det där frågan hör hemma nämligen i vardera landet som kalendern ges ut är bara tragiskt.
När man sedan väver in saker som inte har där att göra t,ex prostitution eller annat utnyttjande så blir bilden ännu mera skev.
Saken handlar enbart om vad en svensk myndighet får och inte får göra.
Där är saken klar, de får inte agera på detta sätt, när man sedan väljer att bomba på som herr Herman har gjort trots att det man gnäller om är inne på sista året.... Är bara beklagligt, att man sedan inte kontrollerar vad konkurrenterna har för reklam är åt h....
En myndighet som går ut på detta sätt ska ha koll..
Jag bryr mig inte om hur mycket man drar in på annonser eller man har bra samarbete.
Att man visar en annons från ett märke och produkt är ändå att godkänna deras reklam....
Stihls reklam i Tyskland har inget med oss i norden att göra.
Där ligger frågan.
Att sedan dra på med kränkthet och att detta skulle göra att skogsbruket tappar arbetare.... Nä.
Finns större och viktigare frågor där som har med saken att göra.
Värderingar, respekt.....
Ta och värdera dessa först innan man känner sig kränkt.
Att kvinnor ska försvaras konstant är bara ett bevis på att man inte vill ha deras åsikter tydligen för de kan göra sig hörda och säga ifrån själva, inga problem med det.
Att sedan vissa tjejer väljer att visa upp sin kropp, är väl deras val inte mitt....
Får de pengar och kan leva på detta är väl deras sätt att försörja sig.
Jag bryr mig inte.
Fan slå på tvn och se en reklam från något företag som säljer kläder, så får ni se betydligt mera naket och mycket mera av det...... tidsmässigt
tor 12 dec 2019, 12:24#599931Jag tror det är som följande:
"Feministerna" har skapat fejkkonton här på forumet för att smutskasta skogsbranschen och framställa den samma som en fullständig katastrof. Fejkkontona heter "vinterröjaren", "jannee" och "tallen100".
För inte kan det vara så illa ställt att det är så här det är?
"Feministerna" har skapat fejkkonton här på forumet för att smutskasta skogsbranschen och framställa den samma som en fullständig katastrof. Fejkkontona heter "vinterröjaren", "jannee" och "tallen100".
För inte kan det vara så illa ställt att det är så här det är?
tor 12 dec 2019, 12:45#599935Tur man inte har det aliaset då.
Är ingen feminist och kommer aldrig att vara.
Har inget fejk konto men åsikt.
Tydligen ytterst provocerande....
tor 12 dec 2019, 12:55#599937
Ja helt uppenbart, å vem som är mest provocerad kan man nog utläsa av antal inlägg i tråden. 😄
vinterrojarn skrev:Tur man inte har det aliaset då.![]()
Ja helt uppenbart, å vem som är mest provocerad kan man nog utläsa av antal inlägg i tråden. 😄
tor 12 dec 2019, 13:00#599938Jag skulle hellre säga provocerande...
Jag är inte provocerad...
Det krävs mycket för att provocera mig
Jag är inte provocerad...
Det krävs mycket för att provocera mig
tor 12 dec 2019, 13:15#599941
Ja kalla det vad du vill, men i ungefär vartannat inlägg känns det som att du är lite lätt provocerad av historien. (Se ovan tex.)
Jag skriver vartannat för du lägger ju in att du inte bryr dig mellan varven.
Man kan snacka om att gå i taket, storm i ett vatten glas, göra en höna av en fjäder.
Allt det du påstår att andra gör i ämnet gör du själv fast i längre å virrigare utlägg.
vinterrojarn skrev:Blir bara så förbannad när folk inte kan kolla över regelverket innan man gör på detta sättet....
Hoppas någon stämmer staten...
Och den jäveln blir arbetslös innan jul...
( Herman alltså)
Ja kalla det vad du vill, men i ungefär vartannat inlägg känns det som att du är lite lätt provocerad av historien. (Se ovan tex.)
Jag skriver vartannat för du lägger ju in att du inte bryr dig mellan varven.
Man kan snacka om att gå i taket, storm i ett vatten glas, göra en höna av en fjäder.
Allt det du påstår att andra gör i ämnet gör du själv fast i längre å virrigare utlägg.
tor 12 dec 2019, 13:26#599944Jag blir förbannad på en statlig myndighet som agerar utanför det de har mandat att agera inom.
Sedan bryr jag mig inte ett skvatt om diskussionen om jämställdhet eller liknande, det rör mig inte i ryggen.
Jag kommer aldrig att anse att stänga ute företag från att tjäna pengar är okej i ett samhälle, speciellt i det samhället där vi alla betalar på skattsedeln, där ska inga dumheter med att stänga ute företag för något som inte de har med att göra.
Utan där ska alla som vill få sälja till staten.
Jag har inga problem med att folk anser mig vara virrig eller allmänt bråkig.
Vad är det med det? Hellre bråkig än piskad och lägger mig platt inför debatten.
Så jag stänger ute Stihl för en kalender?
Jag ser till att företag inte säljer till staten pga att en myndighets person är idiot?
Jag är den som ligger bakom hela hysterin med metoo eller kränkande behandling av kvinnor?
Ja vi kör på det....
Provocerad?
Nä... Långt ifrån.
Insett hur pass lågt samhället har sjunkit..... Ja för man är rädd för att att uttrycka sig, för då kränker man de högfärdiga.
Sedan bryr jag mig inte ett skvatt om diskussionen om jämställdhet eller liknande, det rör mig inte i ryggen.
Jag kommer aldrig att anse att stänga ute företag från att tjäna pengar är okej i ett samhälle, speciellt i det samhället där vi alla betalar på skattsedeln, där ska inga dumheter med att stänga ute företag för något som inte de har med att göra.
Utan där ska alla som vill få sälja till staten.
Jag har inga problem med att folk anser mig vara virrig eller allmänt bråkig.
Vad är det med det? Hellre bråkig än piskad och lägger mig platt inför debatten.
Så jag stänger ute Stihl för en kalender?
Jag ser till att företag inte säljer till staten pga att en myndighets person är idiot?
Jag är den som ligger bakom hela hysterin med metoo eller kränkande behandling av kvinnor?
Ja vi kör på det....
Provocerad?
Nä... Långt ifrån.
Insett hur pass lågt samhället har sjunkit..... Ja för man är rädd för att att uttrycka sig, för då kränker man de högfärdiga.
tor 12 dec 2019, 13:30#599945Vissa verkar vara så känsliga att man undrar hur dom klarar av att se på tv och även reklamen som visas där, och sommartiden måste vara svår..
Tänk tex när damerna klipper gräs i bikini
Tänk tex när damerna klipper gräs i bikini
tor 12 dec 2019, 13:32#599946De använder väl ögonbindel..... Annars skulle skallen koka över pga konflikten mellan förstånd och det som är framför ögonen mrgreen:
tor 12 dec 2019, 13:37#599947Så alla har inte tätt till en egen åsikt utan att bli förlöjligad uppfattat.
Vinterröjare tar du och ändrar ditt linlägg på sudan 5 då det framgår
Vinterröjare tar du och ändrar ditt linlägg på sudan 5 då det framgår
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...
Ibland måste man tänka utanför boxern...

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).