Skogsnyheter

Allemansrätten och näringsverksamhet

231 inlägg 140644 visningar 17 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Allemansrätten och näringsverksamhet

vetinte  
#240092A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 19:58, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Baggböla  
#240094http://avpixlat.info/2013/10/10/barploc ... efter-sig/

http://sorundakorvfabrik.nu/ går dock att länka till

Det sannolikt att vår allsmäktige Adminstratör har bestämt vilka sidor det är ok det är att länka till. Skönt att vi har en adminstratör som vet bäst och bättre än användarna själva.

Användarvisningsbild

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#240193Vi som är myndiga, vuxna och förståndiga fastighetsägare behöver inte förmynderi av typ DDR-censur.
Här kommer en kopia av inslaget i Avpixlat som tydligen adm anser för farligt för skogs och fastighetsägare att läsa eller bilda sig en egen uppfattning om.....

BÄRPLOCKARELÄNDET När Greger Andersén i Lindesberg på tisdagen skulle besöka sitt fiskeparadis fick han en chock. Det natursköna området runt Norra Sandsjön hade av de östeuropeiska bärplockare som tidigare invaderat kommunen förvandlats till en soptipp.

I stället för den naturupplevelse Greger sett fram emot var synen som mötte honom skrotbilar, gamla bildäck, tunnor med okänt innehåll och mängder av sopor av allehanda slag.

- Jag fick en chock, det är inte roligt alls att mötas av en sådan syn när man ger sig ut i naturen. Det är bärplockare som har skräpat ner. De har verkligen skitat ner efter sig.

Greger vill arrendera området runt sjön för att skapa ett fritids- och fiskeparadis. Han hade inte förväntat sig att mötas av detta. Men han tänker nu åta sig att rensa området före vintern.

- Tanken är att platsen skall bli ett fritidsparadis för hela familjen.

Hur denna vision skall kunna kombineras med de årligen återkommande bärplockarinvasionerna från Rumänien och Bulgarien är oklart.

http://lindenytt.com/page/nyhet/artikel ... kelid=7689

PS:Den 1 januari kommer de att få stanna här i Sverige och få full tillgång till all socialbidrag, dessutom kommer kommunerna inte längre att kunna säga nej.
Det tar väl en, kanske två månader, innan man börjar känna av effekterna av det. Om inte svenska folket börjar vakna våren 2014, så vet jag inte riktigt vad det är som kommer att krävas för att svenska folket ska vakna.....DS

:D :D :D

Användarvisningsbild

vetinte  
#240356A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 19:58, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Användarvisningsbild

totte  
#242310Ett ovanligt fult och osakligt personangrepp har raderats härifrån.

Användarvisningsbild

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#242405Jag han läsa det raderade meddelandet och viss sann kritik var det som handlade om att skogsägare inte får länka till sidor som berör skogsägare men det var inget otrevlig ton och ska inte raderas.
Tycker nog och håller med att typ adm som saknar skog kör ett visst översitteri och tycker sig vara den goda sidan.
Det är lite av ett folkförakt mot de som är skogsägare och har åsikter med rätt att försvara sitt skogsbruk och ägande.

:D :D :D

Användarvisningsbild

vetinte  
#242419A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 19:59, redigerad totalt 1 gång.

husqvarna_med_sthil  
#242429Nog behövs det allt ses över vad gäller hur allemansrätten utnyttjas. Någon form av reglering av hur andras mark får användas just i kommersiellt syfte måste ju till. Landet ser inte ut som förr i tiden och "eget ansvar" verkar inte finnas på samma sätt som tidigare.

Användarvisningsbild

#250434Nytt bärplockarelände väntas nästa år http://www.atl.nu/arbetsliv/b-rplockare ... de-f-retag
/Niklas

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250559Är väl som hemma, företaget går under isen och ett nytt poppar upp.

husqvarna_med_sthil  
#250883Det är för bedrövligt, både hur man handskas med människor som kommer hit med hopp och tro samt markägare vars mark ska nyttjas. Fasen vad jag ogillar detta, trots att jag inte är drabbad på något sätt själv.

Användarvisningsbild

#259639Utlovade pengar till thailändska bärplockare fryser inne, varför tvisten går till tinget http://www.atl.nu/skog/inga-pengar-till-b-rplockare
/Niklas

åberg  
#259841Skitstövlar.

Användarvisningsbild

vetinte  
#260054A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 20:00, redigerad totalt 1 gång.

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).