Skogsnyheter

Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

291 inlägg 33605 visningar 13 följer Svara, dela mm...  

Re: Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender

Avslutat-02  
#600126De kommer inte att köpa så länge kalendern existerar...
Så hur länge detta blir är det ingen som vet.

Fokus bör ligga där det ligger: att Sverige är så duktig på att tala om för andra länder och folk hur man ska leva och agera medans man inte ens klarar av sina egna regler och lagar, se till att folk för det de betalat för på skattsedeln mm.

Håll munnen om hur andra länder ska agera och tänka, det är inte Palme eran...

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Torbjörn Johnsen skrev:
isteskog skrev:Är det någon som har frågat en helt vanlig kvinna vad hon tycker om dessa kalendrar? Det är ju bara män som hörs i den här tråden ......

Vi får många kommentarer och uppskattanden (t ex för inlägget Torbjörn Johnsen - Skogsstyrelsen slutar köpa sågar från Stihl pga kalender) från medlemmar som inte väljer att skriva i den här tråden. Många av dem är kvinnor. De ser väl ingen större möjlighet i att nå de som driver opinionen här just nu med argument. Antar att de är lika less på det här som i sina dagliga liv.

Det torde vara lättare för dessa kvinnor att nå sina meningsmotståndare om de aktivt deltar i debatten, än att följa nya testamentets påbud om att tiga i församlingen (1 Kor. 14:34)...
/Niklas
Senast redigerad av Niking fre 13 dec 2019, 09:55, redigerad totalt 1 gång.

Avslutat-02  
#600129Amen broder amen...

Höj era röster för att höras, har ni glömt era egna slag ord från en gång i tiden?

Gör er hörda och skriv eller helt enkelt tala om för de som hotar kvinnor att nu jävlar räcker det......jag ställer mig då bakom er.

isteskog  
#600133Nu har jag frågat en kvinnlig vän hur hon tycker om dessa kalendrar. Hon svarade så här: Hahaha, lite förlegat tycker väl jag ..... hade väl varit bättre med alla slags människor och inte bara fotomodeller och inte i högklackat.
Lite senare skriver hon: Klart det kan vara fint med snygga kvinnor, men allt är ju i betraktarens ögon. Snyggt behöver inte vara trådsmalt i underkläder.

Sagt av en kvinna i 45-års ålder som har skinn på näsan ..... :smile:

Användarvisningsbild

Vardon  
isteskog skrev:Nu har jag frågat en kvinnlig vän hur hon tycker om dessa kalendrar. Hon svarade så här: Hahaha, lite förlegat tycker väl jag ..... hade väl varit bättre med alla slags människor och inte bara fotomodeller och inte i högklackat.
Lite senare skriver hon: Klart det kan vara fint med snygga kvinnor, men allt är ju i betraktarens ögon. Snyggt behöver inte vara trådsmalt i underkläder.

I den gamla facebook grupp är det en kvinna som precis efter ett bra inlägg får konstiga samtal från okända nummer sent på kvällen

Robertberg  
#600135Enligt wizz länk tidigare i tråden så har Stihl bestämt hur länge kalendern ska existera.

jannee  
#600139Jag har nu lyckats bläddra igenom kalendern. Lite halvnaket javisst, men inte är de lika läckra som normala brudar här i Småland är.
Kanske vi är bortskämda, men det var inget nytt som visades - tvärtom :lol:
Däremot var klänningarna men även kortsen snygga

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Vardon skrev:
isteskog skrev:Nu har jag frågat en kvinnlig vän hur hon tycker om dessa kalendrar. Hon svarade så här: Hahaha, lite förlegat tycker väl jag ..... hade väl varit bättre med alla slags människor och inte bara fotomodeller och inte i högklackat.

I den gamla facebook grupp är det en kvinna som precis efter ett bra inlägg får konstiga samtal från okända nummer sent på kvällen

Jag är i alla fall oskyldig till dessa samtal! Å f.ö. har jag inte Facebook.
/Niklas

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
vinterrojarn skrev:
ocke skrev:Man ska vara ödmjukt mot de som har det svårt men ibland får man gör undantag.

"Jag har en fru som jag har ett väldigt bra och fungerande sexliv med så vad ska jag med porr till?"

"Jämställdhet för dig betyder inte samma sak som för mig."

Om man inte förstår att detta visar på en skev människosyn så har man kanske lite otur när man tänker. Jämställdhet handlar inte om vad en stackars skogstomte ute skogen tycker utan om alla andra som man har runt om sig.

Utan att ha så stor kunskap om marknadsföring så känns det ganska otroligt att Sthil skulle driva en process mot SS i denna fråga. Bara sätt till pengar så känns det som att Sthil skulle tappa mer i marknadsandelar att försvara rätten till sin skeva kvinnosyn än några miljoner i skadeståndspengar, så det var väll lite öppet mål för Herman?

Ps Om några dagar är det 2020 inte 1970, tiden går framåt.

Så för din del handlar jämställdhet om att inte porr ska få finnas?

Det har inte ett dugg med saken att göra för mig, det är ytterst få kvinnliga eller manliga personer som spelar/spelat in porr som blivit tvingad till det, det finns naturligtvis i vissa länder.

Porr är något som ska och kan användas till att stimulera hjärnan till orgasm.
Vissa personer finner detta även trevligt att se på tillsammans det har jag ingen åsikt om.

Jag har även ingen åsikt om porr i allmänhet.

Inte heller att man verkar ha lätt för att anse att jag har en skev människosyn, det är din åsikt och min är en annan.

Aj Aj, nu missförstod du mig :-).

Det jag åsyfta var hur man ser på sin sexpartner då man jämställer hen med porr.

Avslutat-02  
#600154Nu var det inte jag som drog den parallellen..

Utan det var ett svar på att när kalendern nu skulle försvinna så fanns ju porr på nätet för mig och Niking....

Jag skrev då detta svaret.....

Jag kan säga så här:

För mig är min fru porr.
Kan låta hemskt och otrevligt men hon är mitt ögongodis.

Hon är stark och vacker, hon är snäll och omtänksam.

Jag begär bara en sak av henne...
Det är att lämna mig hemma när hon ska shoppa.... Jag tar då hellre hand om ungarna, och hemmet.
Barnen är jag gärna med och de följer gärna med och hämtar ved eller åker traktor eller pysslar och ritar.

När barnen lagt sig så hänger jag oftast tvätt och kör diskmaskin...

Hon får gärna sitta i soffan och titta på tv, det gör mig inget.

På fredagar så lagar jag något gott och vi tar en öl eller rött vin till maten.
Kanske en whisky på kvällen tillsammans.
När hon sedan somnar i soffan så får hon sova tills hon vaknar, brukar vara framåt 23 tiden på kvällen.

Alltså hela bilden av min fru är för mig det bästa jag vet och hon och barnen är det värdefullaste jag har.

Jag ser inte det som något jag ens behöver tänka på att ifrågasätta om hon eller jag ska i jämställdhetens namn göra saker, det är något man bara gör, vill hon vara ledig ja men va det då.
Vill hon åka och handla när jag kommer ifrån skogen, varsågod. Jag vaktar gärna barnen. Jag lägger barnen och läser två sagor varje kväll, kokar välling och byter blöjor mm det är en självklarhet.

Det är mitt sätt att se på det hela, kort sagt för min del så finns ingen jämställdhet bara lika värde mellan kön.

Att sedan en del har svårt att acceptera att alla är lika mycket värda eller vackra det får bäst stå för dem.
När man hotar folk med våld pga att man t,ex skrivit ett inlägg på facebook är rent och skärt åt helvete.

Det är då upp till andra i samhället att få dessa att förstå vart skåpet ska stå.

Om någon finner något på detta forum som väldigt kränkande av det jag skrivit, så skriv det då så man kan diskutera om saken.

Då tänker jag främst på de som inte aktivt deltagit i denna debatten, ni som deltagit ni fortsätter som vanligt att debattera.
Senast redigerad av Avslutat-02 fre 13 dec 2019, 14:02, redigerad totalt 1 gång.

Avslutat-02  
#600155Jag har inte facebook och vill inte ha heller.

Men detta med att hota människor som uttrycker sin åsikt är åt helvete.

De förtjänar stryk....

Användarvisningsbild

Träsktrollet  
#600165Vad är det för trams? Tjejerna visar inte mer skinn än vilken tjej som helst på stranden. Har GD en sträng hustru? Lever han efter devisen: En lydig man är en lycklig man? =))

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
vinterrojarn skrev:Jag har inte facebook och vill inte ha heller.

De förtjänar stryk....

:roll: :roll:

Användarvisningsbild

halvproffs  
Torbjörn Johnsen skrev:
vinterrojarn skrev:Jag har inte facebook och vill inte ha heller.

De förtjänar stryk....

:roll: :roll:

Jag tror att röjjan hade rejäl otur när han tänkte nu, kanske upprördheten tog över?

Användarvisningsbild

hlb  
#600174Ibland kan det vara svårt att komma ihåg vad man sagt, värre med åren. Det är därför jag aldrig ljuger numera.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).