lör 10 aug 2024, 05:26#852168Avslutat-06 skrev:Det där är nog ganska omätbart, vi kan vända på kuttingen, tänk att ha målstyrning, när patienten lämnar sjukhuset får man värdera tjänsten, resultat 9-10 möjliggör ev minskad arbetstid, resultat i nivå 5-6 resulterar i utskällning då man jobbar för skattepengar och prestationen inte uppnår förväntan på avsagt löneutrymme från den privata sektorn som finansierar?
Det är just vad du beskriver, som hände i det arb. jag gjorde o de resultat de utmynnade i. Men, som också gav effekt på de tot. kostnaderna, o var föga / om alls, uppskattat av vårdens företrädare.
För, om man med RÄTT kunskap o logik, kan förändra / förbättra de resultat som vården FÖRVÄNTAS skapa / utföra, då skulle man reellt kunna kapa kostnader, personligt lidande o neg. följdeffekter av vad vi annars ( via bristande kunskap ) underhåller / förmedlar till nästa arb. generation, som inte kan eller har förmågan ( tidsbrist / adm. krav ) / att reagera på orsaksgrunderna.
Mellan 25 - 30 % av vårdens tot. kostnader, orsakas av vården själv. Vi ser dem bara inte !
För det är i den triviala / vardagliga vården, som den största orsaken ligger ! Där kunskapsbristerna gör sig mest till känna.
Jag går i det fortfarande varje dag, men har också facit om det motsatta !
Förändringen jag skapade, var just via ökad kunskap o logik !
O jag fortsätter att söka det som kan ge / skapa förändring, via ökad kunskap ! Men möts av ett "dövöra" som tror sig veta bättre. Fast deras resultat går i motsatt riktning ! Att det ger ökade samhällskostnader o pers. lidande, verkar ingen bry sig om. De enda de gynnar, är de läkemedelsföretag, som också står för den " begränsade " info., som skapar behovet / möjligheten för dess egna existens !
Livet, logiken, de egentliga behoven, hade gett ett helt annat svar !
Vi har skapat ett sjukare samhälle / livsordning, genom att förmedla den syn på vad som ÄR sjukt o inte.