Skogsnyheter

Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anställda

43 inlägg 11281 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

Ove Lindberg  
#844598 Hejsan Tralsmo. Jag har inte själv haft problem med Skogsstyrelsen någon gång sedan 1991 när jag köpte skog. Men jag vet andra exempel, både i närområdet och i andra delar av Sverige.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

Tralsmo  
#844600
Ove Lindberg skrev:Hejsan Tralsmo. Jag har inte själv haft problem med Skogsstyrelsen någon gång sedan 1991 när jag köpte skog. Men jag vet andra exempel, både i närområdet och i andra delar av Sverige.



Hejsan själv ove!

Jo en del har haft bekymmer me Skogsstyrelsen de vet ja ochså.

Men dom gånger ja haft me dom å göra har dom inledningsvis ibland varit lite aviga.

Men när dom begriper att man är intresserad av att få till de rätt så brukar dom blir rätt resonabla.

De där är ju på väg överstyr i samhället numera.
Karriär å lön å att göra den falangen man tillhör nöjda så man kan avancera är ju numera rättesnöret i samhället.
Oavsett vilken falang man tillhör.

Att de blir rätt i förhållande till va man egentligen tycker i helheten är ju underordnat.

Just nu råder de ju fiffel å båg me de mesta.

Har man inte huvet på skaft så blir man lätt lurad.

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

Ove Lindberg  
#844603 Nu kanske jag trampar på en öm tå. Varje generationer skall uppfinna hjulet, även balkongbiologer som talar mot bättre vetande. Så var det sagt i all välmening.
Med vänliga vårhälsningar.

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

Bosse1  
#844605 Aktivisterna biter sig kvar,. TV4 länken är naturligtvis död 😎

Bosse1 - Stormen Hans

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

LesterCGarreth  
#844613
Ove Lindberg skrev:Med risk för att bli konspiratorisk. Produktionstänk saknas sedan ca 30 år av många av dom anställda som jag haft kontakt med. Men troligtvis följer dom chefers anvisningar. Eller?


Det handlar väl om att man som anställd av det offentliga ska lägga det mesta av sina personliga åsikter åt sidan och följa de lagar, regler och riktlinjer som finns. Därav blir det som det blir i myndigheter.

Sen ska även jag vara konspiratorisk för jag tror att ju mera miljömupp någon är, desto mindre objektiva är de.

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

Ove Lindberg  
#844620 Okej. Hur menar du.
Med vänlig hälsning

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

jannee  
#844622 Skogsstyrelsens medarbetare sitter mestadels och studerar satellitbilder är nästan aldrig ute och ser efter hur det verkligen ser ut.
Den gamla stammen som mer eller mindre hade stenkoll på hur det i verkligheten såg ut och blev är i princip borta.
Det är nog närmare 40 år sedan man kunde stöta på någon från SS ute i fält, var nämligen då ÖSI gjorde en noggrann skogsinvetering.
Personligen måste jag erkänna att jag har haft väldigt gott samarbeta med SS, å andra sidan kände jag "min" handläggare personligen.

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

Ove Lindberg  
#844623 Hejsvejs Lester. Jag är ingen expert på skogsskötsel.Men jag kan skilja på hur skog ser ut mellan 0 år 150 år med 10 år intervaller.

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

Badger  
#844626 Kan inte säga hur många och mycket Skogsstyrelsens folk är ute i fält, men när jag var på Skogsmässa sist så erbjöd de sig att komma ut och inventera möjligheterna för att anlägga våtmarker hos alla de som tittade in i montern.

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

Ove Lindberg  
#844627 Gummistövlar på.

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

Ove Lindberg  
#844628 Ni hör väl. Dränka produktiv skogsmark kärr.

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

Badger  
#844630
Ove Lindberg skrev:Ni hör väl. Dränka produktiv skogsmark kärr.


Det är lätt att läsa in många saker när det är otydligt. Känner någon här till några exempel?

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

haltaolof  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#845005 Det görs mycket reklam för återvätning, skickade in anmälan i fjol vid denna tiden.
Tog ett halvår innan någon från SS hörde av sig, dom var ute och kollade.
Väntar fortfarande på åtgärdsförslaget...

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

Badger  
#845018
haltaolof skrev:Det görs mycket reklam för återvätning, skickade in anmälan i fjol vid denna tiden.
Tog ett halvår innan någon från SS hörde av sig, dom var ute och kollade.
Väntar fortfarande på åtgärdsförslaget...


Det kanske inte fanns någon möjlighet att lägga allt under vatten?

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen planerar att varsla drygt 10% av de anstä

haltaolof  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#845092 Det var ett bra område tyckte dom.
Sen handlar det inte om att lägga allt under vatten, det ska helst inte vara synligt vatten.
Bara höja nivån över torven.
Sen var ersättningen bara ett antal meter från synliga diken och gravar.
Så det låter bättre i reklamen än det är är i verligheten ersättningsmässigt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).