sön 29 okt 2023, 13:46#816393Kan instämma avseende servicenivån hos Gårdsman, den blev mycket sämre när det flytta till nya lokaler, även öppettiderna blev sämre.
Det som fick mig att sluta handla där var att de knappt hade några reservdelar i lager längre.
Ska det ändå beställas så kan man lika gärna göra det själv på nätet och få det levererat till närmaste postombud.
Gick dessutom fortare att leta i reservdelslistorna själv än att stå och vänta medan Gårdsmans personal gjorde det.
Skogsnyheter
Gårdsman i konkurs
sön 29 okt 2023, 20:13#816488Det låter ju på flera inlägg här som om bolaget aktivt gjort det sämre och sämre för både kunder och personal efter flytten till nya lokaler. Kanske av ren okunskap, vem vet.
De nya lokalerna lär ju kosta en rejäl slant att husera i och sjunker intäkterna samtidigt som kostnaderna ökar så är det enkelt att räkna ut åt vilket håll det kommer att gå.
Jag som tidigare kund upplevde att det funkade fint innan dess både på webbshop och i butiken. Inte alltid billigast men bra service och bra lagerhållning men efter att många i personalen slutade så blev det riktigt dåligt. Påtalade detta för bolagets vd men han verkade inte ta in min synpunkt.
De nya lokalerna lär ju kosta en rejäl slant att husera i och sjunker intäkterna samtidigt som kostnaderna ökar så är det enkelt att räkna ut åt vilket håll det kommer att gå.
Jag som tidigare kund upplevde att det funkade fint innan dess både på webbshop och i butiken. Inte alltid billigast men bra service och bra lagerhållning men efter att många i personalen slutade så blev det riktigt dåligt. Påtalade detta för bolagets vd men han verkade inte ta in min synpunkt.
sön 29 okt 2023, 20:35#816493Deras webshop är fortfarande öppen…
En svår ekvation som bl a Gårdsman gett sig in på tror jag ligger i att dels försöka konkurrera på webben med andra e-handlare och samtidigt driva fysisk butik som normalt sett behöver ta ut ett högre pris för att överleva.
En svår ekvation som bl a Gårdsman gett sig in på tror jag ligger i att dels försöka konkurrera på webben med andra e-handlare och samtidigt driva fysisk butik som normalt sett behöver ta ut ett högre pris för att överleva.
mån 06 nov 2023, 15:57#817470Beställde 10 kedjor till niaben från dem. Tog 5-6 veckor leveranstid. Helt otroligt.
Han dock få dem precis innan konkursen, ibland skall man ha tur iaf....
Han dock få dem precis innan konkursen, ibland skall man ha tur iaf....
Valtra T190
Valtra C100
Valmet 705 skogsutrustad.
Valtra (junkkari) 12t 4WD kärra med 600 hjul o Cranab fc45dt
Valmet 604, 502
Volvo EC140, EC55B
Rottne 2000
Timberjack 810B
Valtra C100
Valmet 705 skogsutrustad.
Valtra (junkkari) 12t 4WD kärra med 600 hjul o Cranab fc45dt
Valmet 604, 502
Volvo EC140, EC55B
Rottne 2000
Timberjack 810B
ons 08 nov 2023, 13:26#817740Här finns lite ifo
https://www.gardsman.se/service_1_1
Jag väntar på prylar därifrån 😥
https://www.gardsman.se/service_1_1
Jag väntar på prylar därifrån 😥
ons 15 nov 2023, 20:12#818581Jag har handlat en del på nätet därifrån. Det har varit smidigt att kunna beställa reservdelar därifrån och priserna på större artiklar typ 1000 kr och uppåt tycker jag har varit bra, nackdelen har nästan alltid varit leveranstiden, den har ofta varit flertalet veckor, tills man påtalar det och får leveransen uppdelad.
Sedvall Jord och Skog
tor 16 nov 2023, 16:50#818653
Förvaltaren har en annons ute. De försöker sälja hela rörelsen. Jag tror det finns flera som vill ta över det hela. Det måste gå att tjäna hyggligt med pengar på den rörelsen för den som sköter det hela rätt. De har trots allt omsatt över 70 miljoner kronor.
Oden01 skrev:Kanske man skall hålla utkik efter konkursauktion nu då? Den enes död den andres bröd 😎 💵 👌🏻
Förvaltaren har en annons ute. De försöker sälja hela rörelsen. Jag tror det finns flera som vill ta över det hela. Det måste gå att tjäna hyggligt med pengar på den rörelsen för den som sköter det hela rätt. De har trots allt omsatt över 70 miljoner kronor.
tor 16 nov 2023, 20:40#818695Hade bara ledningen och personalen varit tillräckligt duglig för att inte hälften av kunderna ska lämna med oförrättat ärende efter en halvtimme så hade de kunnat dra in vettigt med pengar.
De har en bra lokal, svag konkurrens och säljer starka varumärken varav det ena dessutom är lokalt. Helt obegripligt att de inte får verksamheten att snurra.
De har en bra lokal, svag konkurrens och säljer starka varumärken varav det ena dessutom är lokalt. Helt obegripligt att de inte får verksamheten att snurra.
2x Jonsered 2152W, Stihl MS 200, MS 362 C-M VW, Jonsered CC2145, Stihl KM130R, Newholland TL90 med Patu 10t och 655 kran, Ilsbo 3020 traktorprocessor
tor 16 nov 2023, 22:11#818702Håller med, det måste nog enbart handla om en ledningsfråga att det gick som det gick. Jag skulle tro att med en stark driven entreprenör med hög närvaro och tydlig målsättning som leder personalgruppen så kan det inte vara speciellt svårt att få det att snurra.
ons 17 jan 2024, 18:14#827581Det finns och funnits länge, en Husqvarna konceptbutik i Huskvarna. Såvitt jag vet lär de inte sälja Stihl…..Vill man köpa Stihl får man bege sej till Granngården som dock har ett rätt begränsat sortiment och noll service. Det skulle förvåna mej mycket om ingen satsar på nytt som en riktig skogs/trädgårds-åf med proffsig service i en kommun med närmare 150 000 invånare. Idag finns traditionella åf med service i grannkommunerna men det är en bit dit för oss jönköpingsbor. Just nu och ett tag framåt kanske marknaden är mättad med prylar men det saknas ju service. Att döma av priserna på auktionen finns det ändå rätt stort köpsug. Jag la maxbud på sånt jag behöver men avslut skedde till priser som i något fall var minst lika högt som jag hittade på nätet med fri frakt.
Det du inte hann idag kan du göra i morgon och hinner du inte då heller så var det inte så viktigt
ons 17 jan 2024, 21:23#827605
Jag var där för någon månad sedan, tyckte de var trångt har dåligt sortiment jämfört med Svahs i visby.
Inte mycket att titta på.
Rossignol skrev:Är det några här som handlar i Husqvarnas konceptbutiker? Eller är det mer en visningslokal där man klämmer och känner på ett fullständigt sortiment för att sedan handla hemmavid av den lokala verkstan?
Jag var där för någon månad sedan, tyckte de var trångt har dåligt sortiment jämfört med Svahs i visby.
Inte mycket att titta på.
Midnattsmekaniker.
tor 18 jan 2024, 11:28#827660
Butiken i Huskvarna är inte Husqvarnas konceptbutik. Det är en fristående privatägd återförsäljare som råkar ligga nära fabriken bara. De säljer andra produkter som vitvaror och sånt också. Men förstår att det är lätt att tro att den har med Husqvarna att göra eftersom den heter Husqvarna Center. Vet att det finns en konceptbutik som Husqvarna själva äger men den ligger i Stockholm och är mig veterligen landets enda butik som ägs av Husqvarna själva.
uffejohan skrev:Det finns och funnits länge, en Husqvarna konceptbutik i Huskvarna. Såvitt jag vet lär de inte sälja Stihl…..Vill man köpa Stihl får man bege sej till Granngården som dock har ett rätt begränsat sortiment och noll service. Det skulle förvåna mej mycket om ingen satsar på nytt som en riktig skogs/trädgårds-åf med proffsig service i en kommun med närmare 150 000 invånare. Idag finns traditionella åf med service i grannkommunerna men det är en bit dit för oss jönköpingsbor. Just nu och ett tag framåt kanske marknaden är mättad med prylar men det saknas ju service. Att döma av priserna på auktionen finns det ändå rätt stort köpsug. Jag la maxbud på sånt jag behöver men avslut skedde till priser som i något fall var minst lika högt som jag hittade på nätet med fri frakt.
Butiken i Huskvarna är inte Husqvarnas konceptbutik. Det är en fristående privatägd återförsäljare som råkar ligga nära fabriken bara. De säljer andra produkter som vitvaror och sånt också. Men förstår att det är lätt att tro att den har med Husqvarna att göra eftersom den heter Husqvarna Center. Vet att det finns en konceptbutik som Husqvarna själva äger men den ligger i Stockholm och är mig veterligen landets enda butik som ägs av Husqvarna själva.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).