tor 03 feb 2022, 22:35#746933
Mellberg skrev:Är du medlem i Södra tjänar du ju bara pengar, detta kallas marginalkvantiteter och dessa kan betalas på helt andra nivåer. Övriga höjer ju inga priser heller, så vad klagar ni på.
Idag är Norra prisledande här i norra Sverige och det bästa alternativet för den privata skogsägaren. Norra lämnar nu en betydande efterlikvid i många år, och det gör inget av bolagen...
Norra prisledande och bästa alternativet? Vilket skämt! Skulle aldrig sälja en pinne till Norra. Inte nog med att de utnyttjar sina medlemmar för att få billigt virke deras skogsvård är ett skämt.
Kul att få en plantering där plantörerna fraktat plantorna i ett stort skåpsläp bara intryckta/inkastade toppskotten låg som en matta på marken och stammarna skadade. Som om inte denna misshandel var nog så tog plantörerna och fyllde mesen och tryckte in extra lådor mellan för att verkligen förstöra dom och skada stammarna lite extra.
Gallringarna ska vi inte prata om, sönderhuggna och om man vill sänka lövandelen så slutar det tvärtom, det är ju timmret de vill åt.
Skulle jag vilja förlora pengar samt förstöra min skog då skulle jag välja Norra. Men visst alla har ju olika mål med sitt skogsbruk.