Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 20:04, redigerad totalt 1 gång.
..
Niking skrev:Ska vi ha ännu mer utländska bärplockare med allt elände som följer eller?http://www.atl.nu/skog/potential-f-r-svenska-b-r
/Niklas
vetinte skrev:Helt rätt !
Arbetsvilliga som tar 125:-/timmen för röjning tex.
90:- för bygg o liknande.
O alla pengar hamnar i utlandet. Medans dom kan få gratis sjukvård o tandvård under tiden som dom är här tex. Klart som korvspa attt de bara kan va bra för landets ekonomi.
Hur dum kan man va som inte förstår det ?!
Jag tjänar ju på det på min fastighet o i min "företagsverksamhet".
O sammtidigt så kan jag stå upp stolt o skanndera att jag hjälper andra.
Fyfan va bra jag E
O givetvis bör jag få medalj av regeringen![]()
MEN tas något från mig o mina ägor är det ju en självklarhet att dom som tar oxå ska betala. O de är jag som sätter priset
anersimyra skrev: Att klaga på utländsk billig arbetskraft är att börja i helt fel ände. Lösningen finns givetvis vid problemets källa, D.v.s, snikna skogsägare.
Mangan skrev:anersimyra skrev: Att klaga på utländsk billig arbetskraft är att börja i helt fel ände. Lösningen finns givetvis vid problemets källa, D.v.s, snikna skogsägare.
I så fall är jag en sniken skogsägare, köper hellre tjänster till lågt pris och bra kvalitet. Oavsett personens medborgarskap. Det tjänar vi bägge på.
Nästan allt du köper idag är tillverkad och utvecklad av billig utländsk arbetskraft. Bara för att du inte ser personerna som gör jobbet, betyder inte att det är annorlunda.