Skogsnyheter

Fick se Navimow X4 köra live – coolare än väntat

10 inlägg 820 visningar 3 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Användarvisningsbild

Fick se Navimow X4 köra live – coolare än väntat

Sofie Hansen  
#910740Var på Nördkväll hos Elgiganten och SweClockers den 13/5 och filmade lite när Navimow X4 körde förbi.

Det som stack ut mest var nog hur snabbt den kunde röra sig utan att se ostabil ut. Den körde på ganska smidigt och kontrollerat, inte alls så klumpigt som jag hade tänkt mig att en robotgräsklippare kunde vara 😄

Ganska cool känsla att se den live faktiskt. X4 gav ett mer premium intryck än jag väntade mig, och det känns som att robotgräsklippare har blivit betydligt mer intressanta än förr. 🌿

TS
Användarvisningsbild

Re: Fick se Navimow X4 köra live – coolare än väntat

Williamm  

Orbin  
#910798Jag slog till på en X450 på Elgiganten, rabatt via Samköpsrabatter så landa den på 32 000:-
Sjukt mycket för en gräsklippare!
Rejäl pjäs, tänk en Klippo utan handtag.

Än så länge har gräset inte kommit igång här vid Västerbottenskusten, men den är få igång och kör.

Hyfsat enkel att starta upp.
Man går och styr robotgräsklippare som en radiostyrdbil för att rita upp ytterområdet på gräset/zonen man ska klippa.
Sen kan man köra igång.
Men ritar man in ”Förbjuden ö” så räknas den bort från ytan, 5000 m2 på X450.
”Förbjuden ö” ritas in på samma sätt som ytterområdet, men man kör runt området som man inte kan/vill klippa.

Har en äppellund där jag inte ritat ut varje äppelträd, men den fixar att navigera mellan äppelträden utan bekymmer, ex. Zon4 i bilden.

/Robin

Hema  
#910837Du får återkomma med lite utvärdering, när du låtit den köra lite.

alias  
#910898Fulreklam...

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#910900Behåller denna tråd eftersom det finns diskussion från "riktiga" medlemmar. TS är bannad.

Hema  
#910905Inte för min skull.

Användarvisningsbild

Camaro1969  
Orbin skrev:Jag slog till på en X450 på Elgiganten, rabatt via Samköpsrabatter så landa den på 32 000:-
Sjukt mycket för en gräsklippare!
Rejäl pjäs, tänk en Klippo utan handtag.

Än så länge har gräset inte kommit igång här vid Västerbottenskusten, men den är få igång och kör.

Hyfsat enkel att starta upp.
Man går och styr robotgräsklippare som en radiostyrdbil för att rita upp ytterområdet på gräset/zonen man ska klippa.
Sen kan man köra igång.
Men ritar man in ”Förbjuden ö” så räknas den bort från ytan, 5000 m2 på X450.
”Förbjuden ö” ritas in på samma sätt som ytterområdet, men man kör runt området som man inte kan/vill klippa.

Har en äppellund där jag inte ritat ut varje äppelträd, men den fixar att navigera mellan äppelträden utan bekymmer, ex. Zon4 i bilden.

/Robin

krävs wifi eller något över hela gården?

hur vet den vart den är? :)

Orbin  
#910954Jag har wifi närmast bostadshuset, men den är även uppkopplad via 4G till mobilnäten & navigerar sig via NetRTK och kameror.
Det ingår ett 2-årigt abonnemang för denna tjänst, när den löper ut kan man förlänga abonnemanget eller montera den medföljande RTK-antennen & köra helt lokalt.
Så länge ingen nation stört ut GPS-signalerna vill säga…

Orbin  
#911199I dag blev det en krash.
Frugan hade tagit bort kantbalken till trädgårdslandet och då hamnade den på ”huvudet”.
Lite förvånad, då vi har två stenkanter som den klarar av utan att ramla ned.
Men idag blev det en dikeskörning.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).