Skogsnyheter

Södras styrelse utan Hatt

5 inlägg 605 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Södras styrelse utan Hatt

Torbjörn Johnsen  
#909969Det är mycket brus kring Södra nu så här inför stämman. Idag meddelar Södra att Anna Karin Hatt avstår sin nominerade styrelseplats och att valberdeningen därför föreslår att styrelsen därmed ska bestå av nio ledamöter. Skälet som anges är att Hatt har valt att dra tillbaka sin kandidatur med hänvisning till ett operativt uppdrag som inte möjliggör ett aktivt engagemang i Södra.

Det är ju bra att vara medveten om sina egna begränsningar och att ta konsekvenserna av detta. Det har ju inte alltid varit fallet i svenskt styrelsearbete. Men man kan ju möjligen tycka att det just kring Anna Karin Hatt blir lite...hattigt? Det återstår väl att se vad hon ska göra istället.

Här hittar ni Södras pressmeddelande om saken: https://news.cision.com/se/sodra/r/valb ... r,c4341806

TS

Re: Södras styrelse utan Hatt

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#909972Det kom besked om att hon går in som styrelseordförande i Attevikskoncernen tidigare i veckan och nu på morgonen kom besked om att hon ska bli VD för något som heter Omställningsfonden.

Användarvisningsbild

Badger  
#909999Nytt rekord i snabbt avhopp. Hur ser det ut med andra i Södras styrelse förresten, vilka partier tillhör de?

Användarvisningsbild

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Badger skrev:Nytt rekord i snabbt avhopp. Hur ser det ut med andra i Södras styrelse förresten, vilka partier tillhör de?

Jag misstänker att den förändringen kom av den nya VD-rollen för Omställningsfonden som tycks blivit klar dagarna (offentlig igår).

Användarvisningsbild

Badger  
#910006Kanske, kanske inte, många VDar har en hel drös styrelseposter vid sida av.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).