Skotare

FILMER - skotare

565 inlägg 478949 visningar 69 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - skotare

finskpinne  
#275581 Tror inte Komatsu 835 har varit uppe i denna tråd tidigare... Men här är en film med nya lillen på tuben:


Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: FILMER - skotare

ananders  
#282563 Lika bra att dika samtidigt som jag kör ut virket :surp: .


Avatar Fallback

Re: FILMER - skotare

praktikanten 95  
#286024 jag körde lite ris på praktiken :)

Avatar Fallback

Re: FILMER - skotare

Pierrew  
Användarvisningsbild

Re: FILMER - skotare

Seb macahan  
#293091


Denna verkar rätt vettig. Den låter hyfsat törstig men annars verkar det funka fint. Har kanske redan visats tidigare i tråden?

Användarvisningsbild

Re: FILMER - skotare

Seb macahan  
#293092 Helt nytt i min lilla värld. Något för Norge?

Användarvisningsbild

Re: FILMER - skotare

molnia  
#293735 highlander Konrad har ett lite klurigt tänk. att knuffa upp sig själv för slänterna.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - skotare

stegmaster  
#293758
molnia skrev:highlander Konrad har ett lite klurigt tänk. att knuffa upp sig själv för slänterna.

Ja dessa Konrad maskiner er tuffa saker, tror det finns minst 3-4stk här i Norge av dessa.
Sen har dom ju kört med i flera år med saker som anses som nya uppfinningar här i Norden.
t.eks har dom ju haft rundtomsvängandet skördaraggregat i mange år redan, och er det någon som som giller Ponsse scorpion om kännar igen kranen. :smile:
(Det enda dom glömt bort at kopiera er at gjömma alla slanger/rör,kablar innuti kranen) :mrgreen:
Sen kan det vel diskuteras om detta er en skotare och inte en skördare, eller kanske drivare er mer korrekt sen det finns en klämbanke där?? 8)

Användarvisningsbild

Re: FILMER - skotare

molnia  
#293824
stegmaster skrev:Sen kan det vel diskuteras om detta er en skotare och inte en skördare, eller kanske drivare er mer korrekt sen det finns en klämbanke där?? 8)

helt rätt, jag glömde bort vilken tråd det var jag länkade den i i min fascination över konstruktionen. :oops:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - skotare

stegmaster  
#293864
molnia skrev:
stegmaster skrev:Sen kan det vel diskuteras om detta er en skotare och inte en skördare, eller kanske drivare er mer korrekt sen det finns en klämbanke där?? 8)

helt rätt, jag glömde bort vilken tråd det var jag länkade den i i min fascination över konstruktionen. :oops:

Jovisst, det speler ingen större roll var man ladder upp nåt roligt, bara det det laddas als. :grin:
Dessutan er ju konstruktionen så udda, at den kan klassas som va som helst.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - skotare

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294913
:shock:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - skotare

Fredrik Reuter  
#294927 Stackars lilla 810:a...
Här är en liknande


   TS
Avatar Fallback

Re: FILMER - skotare

Blivande snickare  
#294937 Ja jävlar, att folk bara inte ger sig fastän ryggstödet börjar ha samma vinklel som madrassen hemma i sängen! :surp: :wink: :mrgreen: :shock:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - skotare

Fredrik Reuter  
#294943 Ja, det kan man undra...
Undrar hur det gick med skotaren i den sista videon. Halva motorn i gyttja och fläkten formligen sprutar hela motorrummet fullt med lera...

   TS
Avatar Fallback

Re: FILMER - skotare

Blivande snickare  
#294945 Han sitter väl där än om han inte bytt taktik! :mrgreen: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).