Sida 2 av 2

Re: Valmet 890.3

Postat: mån 23 aug 2010, 09:42
av Valmet 890
Md Skog skrev:För mycket krångel.. två midje renoveringar..två hjulnav..en högtryckspump till dieseln ..söndersprucken vagnsram listan kan göras lång och detta på 6000 timar lite för mycket tycker jag. Ska bli kul att prova Tigercaten! Någon som har erfarenhet om 1075an?


Lastar du 30 ton på 890n?

Re: Valmet 890.3

Postat: mån 23 aug 2010, 10:16
av Md Skog
Nej vi har inte Loadflex på 890 och lastar stuket för vad är vitsen med att ha virke efter hela basvägen? Men tydligen så var en del ramar tillverkade i Polen eller nått och troligtvis även midjan. Nej 890,2 som vi hade före var en riktigt bra maskin.

Re: Valmet 890.3

Postat: tor 26 aug 2010, 17:47
av Valmet 890
Md Skog skrev:Nej vi har inte Loadflex på 890 och lastar stuket för vad är vitsen med att ha virke efter hela basvägen? Men tydligen så var en del ramar tillverkade i Polen eller nått och troligtvis även midjan. Nej 890,2 som vi hade före var en riktigt bra maskin.


Jasså det lät då dåligt.... Dom 890 man känner till är ju mer kända för att bara gå och gå.

Re: Valmet 890.3

Postat: mån 27 mar 2023, 01:00
av derty
Hej Jag har haft ett problem med vbu-modulen i min Valmet 890.3, kort sagt har jag varit tvungen att byta ut den och programmera den nya modulen med samma programvara som jag hade på skärmen. Så problemet är följande; när man startar och skriver maskinens data och kalibrerar joysticks finns det funktioner i maskinen som inte visas (differentialspärrar , blad , grill) för att aktivera dessa funktioner är det nödvändigt att komma åt med koden till den mest avancerade menyn , koden som jag läste på denna webbplats är att subtrahera månaden till 99 och årets dagar till 99 , .
1679871579_img20230326170707.jpg


Så den stora frågan i det här inlägget är: vad måste jag lägga in i % differentialspärr? Vad har du ställt in på det stället?
1679871584_img20230326170432.jpg
1679871583_img20230326170325.jpg