Sida 1 av 4

Första 1910:an i Sverige

Postat: mån 08 mar 2010, 21:33
av Rubber Duck
Vad som hörs vara den första om levereras i landet.
1910E.JPG

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: tis 09 mar 2010, 06:32
av Knegarn
Undrar om dom har förbättrat nått på den från prototypen som simba testar? annars kommer besvikelsens ångest att slå in ganska hastigt på den som hamnar o sitta i den!

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: tis 09 mar 2010, 07:05
av Röjkvist
Är inte Simbas en 6-hjuling?

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: tis 09 mar 2010, 15:04
av Knegarn
jepp, men det fakto att en stor del av avgaserna ska in i hytten påverkas inte av antalet hjul :) Nåja, jag ska inte prata så hårt om för o nackdelar som bara har suttit en knapp timme i maskin!

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: tis 09 mar 2010, 15:55
av Ponsse
Tänk, allt blir bara större och större. Undra hur dom där kommer hålla i längden.. Och förstå hur skogsbilsvägarna kommer se ut! Markägarna kommer ju skrika rätt ut :lol: Vet inte hur mycket den där kan väga? Men över 30 ton är det nog ?

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: tis 09 mar 2010, 16:23
av dexter
tomme väger den 18-19ton tror ja, och lastar 20 kanske? eller ja vet inte! fan..

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: tis 09 mar 2010, 17:20
av Jonnish 1710
Maskinvikt 6- / 8-hjulig 18490 kg / 21230 kg

Max. last 19 ton


Källa: http://www.deere.com/sv_SE/forestry/ima ... WE_net.pdf

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: tis 09 mar 2010, 17:22
av Simba
Jonnish 1710 skrev:Maskinvikt 6- / 8-hjulig 18490 kg / 21230 kg

Max. last 19 ton


Källa: http://www.deere.com/sv_SE/forestry/ima ... WE_net.pdf


Finns en om rödluvan och vargen oxå... :D

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: tis 09 mar 2010, 17:37
av Martin_h_83
ska den gå som markberedare eller varför har den inge bankar på?

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: tis 09 mar 2010, 18:58
av novis??
på väg till hultins

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: tis 09 mar 2010, 21:57
av Rubber Duck
Alldeles korrekt antagande novis??, men konstigt nog så har de visst lite göra på John Deeres egen verkstad :wink: så de gör det själva.
Ang. längden på vissa rör så räcker det med att hjula på trailern för att vilja utsätta nån designer för hemska saker! 😡

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: tis 09 mar 2010, 22:18
av jönsson84
Simba skrev:
Jonnish 1710 skrev:Maskinvikt 6- / 8-hjulig 18490 kg / 21230 kg

Max. last 19 ton


Källa: http://www.deere.com/sv_SE/forestry/ima ... WE_net.pdf


Finns en om rödluvan och vargen oxå... :D


Är den tyngre menar du? :???: 8)

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: ons 10 mar 2010, 00:55
av Simba
jönsson84 skrev:
Simba skrev:
Jonnish 1710 skrev:Maskinvikt 6- / 8-hjulig 18490 kg / 21230 kg

Max. last 19 ton


Källa: http://www.deere.com/sv_SE/forestry/ima ... WE_net.pdf


Finns en om rödluvan och vargen oxå... :D


Är den tyngre menar du? :???: 8)


Nånting 2-3 ton+,vagnen är tung så in i h-e,likaså hyttinfästningen

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: ons 10 mar 2010, 17:39
av dexter
med andra ord så förskönar/ljuger JD om 1910an i broshyren?

Re: Första 1910:an i Sverige

Postat: ons 10 mar 2010, 19:43
av Simba
Jaa,alltså,dom gjorde brochyren innan dom gjorde maskin så att säga.Är iofs vanligt att tillverkarna gör så men dom vikterna "hänger med" sen alltför länge.
Som nu tex när vi kvittera ut 6-hjuliga proton så fråga vi vad han vägde,och dom hade inte vägt han sen han var "klar",dom uppskattade att han var nånstans runt 22ton.

Samma sak med en grej jag skrivit om tidigare,vi hade ett 758 av 0 serien,det lär ska ha vägt 1050 kg.
Efter en testperiod byttes det mot ett serieaggregat (som var förstärkt ),men vikten på CE-skylten var samma,sen efter nåt år kom då HD-versionen med betydligt kraftigare plåtmaterial,vissa plåtar var dubbelt tjockare,men vikten var samma :D