Skotare

Förstörd

27 inlägg 8334 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Förstörd

Kse  
#71936 Ja fy f-n. Har stött på 2 typer av entreprenörer som hatar sina maskinerna så. Den ena som har kronofogden efter sig och satt sig själv, frun, sonen och respektive i konkurs genom att hämta ut maskiner med inte betala en spänn.
Det tar ganska lång tid innan fogden handgripligen hämtar maskinen, tro mig jag har skotat bakom en sån kille.
Det konstiga är bara att man kan göra det gång på gång på gång....
Den andra har skogen som en bisysla till ett vinstdrivande jordbruk och entreprenadmaskiner och kör ner maskinerna fullständigt. Inte en krona läggs på service, maskinerna ställs bakom ladan när dom slutar fungera.

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Förstörd

skogsjan695xl  
#71937
Kse skrev:Ja fy f-n. Har stött på 2 typer av entreprenörer som hatar sina maskinerna så. Den ena som har kronofogden efter sig och satt sig själv, frun, sonen och respektive i konkurs genom att hämta ut maskiner med inte betala en spänn.
Det tar ganska lång tid innan fogden handgripligen hämtar maskinen, tro mig jag har skotat bakom en sån kille.
Det konstiga är bara att man kan göra det gång på gång på gång....
Den andra har skogen som en bisysla till ett vinstdrivande jordbruk och entreprenadmaskiner och kör ner maskinerna fullständigt. Inte en krona läggs på service, maskinerna ställs bakom ladan när dom slutar fungera.


Detta är ju skrämmande det du säger, göra att hela sin familj hamnar i den skiten. Det är ju fruktansvärt.
Den andre entreprenören vet man inte vad man ska säga om, skulle jag haft en maskin så skulle man ju sköta den så den drar in pengar i 10000tim ist för 5000tim så man måste byta bort den utan att den är betald.
Ja det finns folk av alla slag.

Avatar Fallback

Re: Förstörd

mikbo1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71939 Mest lustiga av allt måste ju vara att den gått som markberedare...

Avatar Fallback

Re: Förstörd

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71963 Tror ni oljorna är bytta?

Avatar Fallback

Re: Förstörd

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71965 Säg att den gått ca 10.000 timmar på 5 år eller så.

Skall vi gissa att någon optimistisk kille köpte den för Gudrun, och när det roliga var slut så byggdes det om till markberedare tills allt barkade åt h-e och fogden kom och knackade på dörren? Eller så fick han ihop det till slut, ch han har kört in lika mycket som maskinen kostade.

Avatar Fallback

Re: Förstörd

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72003
Mangan skrev:Tror ni oljorna är bytta?

Känns inte som att dom har brytt sig om oljorna överhuvudtaget. :???: Någon som "fixar och servar" maskin som denna idiot brukar väl inte vara pigga på att byta olja eller kontrollera nivå i boggie och axlar eftersom att det är drygt.. Känns som att man inte vill veta vilken smörja som finns på oljestickan i motorn.. :roll: :x

   TS
Avatar Fallback

Re: Förstörd

Forsgren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72012
Kse skrev:
Den andra har skogen som en bisysla till ett vinstdrivande jordbruk och entreprenadmaskiner och kör ner maskinerna fullständigt. Inte en krona läggs på service, maskinerna ställs bakom ladan när dom slutar fungera.


Ja det jordbruket vill jag se, tror inte det finns något jordbruksföretag som har råd att göra något sådant. Brukar vara skogen som får betala för djuren/jorden..
Fast inom entreprenadbranschen kan det ju gå lite bättre...

Jag tror inte att ägaren själv suttit i den maskinen.

Avatar Fallback

Re: Förstörd

Naders  
#72021 I ett sådant här rikstäckande forum borde det väl finnas någon som har sett maskinen nånstans och kan berätta livshistorien bakom denna fadäs.....

Användarvisningsbild

Re: Förstörd

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72204 Nå vad är de för fel på att markbereda med en Dual ? Det gör vi . Markbereda på sommaren och avverka på vintern är ju inget förkastligt koncept om man för det att funka. Skulle vara kul att veta mer om detta rat men beskrivning känns lite överdriven det räcker ju med en olycklig krasch i nått stenskravel för att det värsta av skadorna ska uppstå.

Avatar Fallback

Re: Förstörd

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72240 Den är såld nu, för 465500kr.
Inte direkt gratis ju, undrar om köparen kan rusta den och få en bra maskin billigare än det hade varit att köpa en maskin som redan var i bra skick.. Eller om köparen tänker slakta den och sälja delar?

Användarvisningsbild

Re: Förstörd

Kse  
#72241 Var förmodligen inte i så dåligt skick som kvd beskrev, men då är dom jäkligt nogranna i sina beskrivningar. Ser på det man själv köpt så har det varit beskrivet på millimetern

Användarvisningsbild

Re: Förstörd

skogsjan695xl  
#72243
Kse skrev:Var förmodligen inte i så dåligt skick som kvd beskrev, men då är dom jäkligt nogranna i sina beskrivningar. Ser på det man själv köpt så har det varit beskrivet på millimetern


kan mycket väl vara som du säger, den såg ju iof för jävlig ut rent ut sagt. men han som köpte den kanske har gjort sig en bra affär, de flesta grejer fanns ju till att gör iordning den.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).