Skotare

Rottne F18

48 inlägg 27299 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Rottne F18

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#297602 ok.. har de haft problem med rottnen?
Vi hade en 895a på demo körning förra veckan så man fick jämföra lite

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Rottne F18

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#297963 Kran har gått av några ggr,ja tror vagn spruckit,jätte många punkteringar säkert nå mer. Om jag inte missförstått de hela så bytte dom i förtid så helt nöjd kan dom inte varit.

Nå 895:an kändes ok lr?

Avatar Fallback

Re: Rottne F18

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#297982 Det låter ju knepigt! Undra om dom kört för tunga lass? Vi har inga vagnssprickor än efter 11000 tim, faktiskt så har vi en spricka i bommen nu som ska åtgärdas nu, men det är den första. En punktering har vi haft men då valde vi din stadigare 780 däcken.

Jo nog är 895an en fin maskin, hyttfjädringen känns ett steg framåt och det är ju som en rejäl maskin.
Tyckte lastutrymmet var lite för litet för att vara en 20 tonnare stolparna borde varit högre. F18 stolpar är 50cm högre max uppe. Nog fick man dit 20 ton men man fick verkligen lägga fullt för att få dit det, man vill ju kunna höja stolparna lite extra för att underlätta lastningen och undvika att det ramlar av stockar.

Nej det är ett svårt val f18 är ruskigt fin att köra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).