Skotare

Loglift 61FT85R demontera utskjut

3 inlägg 1304 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Loglift 61FT85R demontera utskjut

MarkusT  
#795196 Hej,
på min Loglift 61FT85R har ja lyckats knäcka yttre utskjutet och behöver demontera det.
Har nu demonterat glidytorna i ändan av första utskjutet och lossat de normal synliga ändarna av kedjorna. Men vad skall man gära med kedjan som är fäst på övre sidan av yttre utskjutet. Skall kedjan gå att få ut i spalten mellan de båda utskjuten efter att glidytorna demonterats, eller skall den gå att demontera med inre utskjutet ännu på plats, i såfall hur?
Bifogat några bilder på utgångsläget.
Råkar någon ha ett passande utskjut till överkomligt pris är jag intresserad.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Loglift 61FT85R demontera utskjut

Fredi  
#795278 Var många år sen jag bytte ett Logliftutskjut som brustit exakt på samma ställe, lite Loglift symtom att de brister ofta just där. Kommer ej ihåg säkert men borde inte kedjan komma med ut när du drar ut inre utskjutet bara alla glidplattor är borta?

Användarvisningsbild

Re: Loglift 61FT85R demontera utskjut

MarkusT  
#796040 Ja det gick att få utskjutet ut genom att först dra ut den fria ändan av kedjan. Nu bara svetsande och sen montera ihop igen.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).