Skotare

FMG 678 1985 stänger av sig själv.

5 inlägg 2141 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

FMG 678 1985 stänger av sig själv.

Bertby  
#754644 Hejsan.
Har länge följt med er här på forumet men har själv inte skrivit något ännu.
Min far har en FMG 678 minibrunett från 85 som har renoverats lite här och där.
Han har haft problem på senare tid att få igång den och den stannar av sig själv mitt i allt på senare tid. Nu senast när han svängde kranen år sidan när han hade en liten uppförsbacke. Vi fick igång den igen men direkt när vi försökte svänga kranen igen så dog den. Vi prövade också med polpenna på stoppen vid pumpen och den lyser först när man vrider om nyckeln men slutar att komma ström efter 2-3sek. Kan det vara någon nödstopp som slår på i maskinen?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: FMG 678 1985 stänger av sig själv.

Fredi  
#754688 Månne du inte borde ha ström där konstant för att maskinen skall hållas igång om detta är den elektriska stoppen? Stannar motorn då strömmen försvinner efter 2-3 sek så det nåt strömfel nånstans

Avatar Fallback

Re: FMG 678 1985 stänger av sig själv.

alias  
#754695 Har för mig att det sitter en elektromagnetisk backventil på dieselpumpen, som måste ha ström för att hållas öppen.

Kan ju vara värt att kolla upp...

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: FMG 678 1985 stänger av sig själv.

Tuuben  
#791766 Hej hoppas du fått igång den. Om inte så sitter en nivåvakt på hydraultankens framsida som stänger av maskinen om det är för lite olja i. Oljetrycket fungerar likadant som du beskriver. Jag tror att brytaren längst till höger förbikopplar nivåvakten i hydraultanken om man hamnar i en sån sits

Avatar Fallback

Re: FMG 678 1985 stänger av sig själv.

AKKAMAAN  
#791820
Tuuben skrev:Hej hoppas du fått igång den. Om inte så sitter en nivåvakt på hydraultankens framsida som stänger av maskinen om det är för lite olja i. Oljetrycket fungerar likadant som du beskriver. Jag tror att brytaren längst till höger förbikopplar nivåvakten i hydraultanken om man hamnar i en sån sits

Japp, detta är ett ganska vanligt problem för den "okunnige"...
Motorn stängs av automatiskt pga av följande
1. Hög hydrauloljetemperatur
2. Låg hydrauloljenivå
3. Lågt motoroljetryck
4. Hög kylvätsketemperatur
1675874956_nivavakter_by_pass_switch.png

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).