Skotare

FjÀderbroms blondin.

14 inlĂ€gg 2689 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

FjÀderbroms blondin.

Larsgunnarp  
#732922 đŸŒČ .
Hej. Har en rottne blondin 77Ärs modell som jag har problem med fjÀderbromsen.Jag har plockat isÀr den och packningarna Àr dÄliga.Finns det nÄn vÀnlig mÀnniska som vet var jag kan hitta packningar till fjÀderbromsen Lasse



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: FjÀderbroms blondin.

Blondin 750  
#732928 Vilken/ vilka Àr dÄlig? Membranet kan man köpa hos Tunga delar tex. TÀtningen runt axeln vet jag inte om den finns att köpa, nÀr jag hade problem sÄ löste jag det med en del jag hittade i mina gömmor som jag modifierade lite och det har fungerat Àn sÄ lÀnge.

AnvÀndarvisningsbild

Re: FjÀderbroms blondin.

Larsgunnarp  
#732953 Tack för den upplysningen. Behövs nog ett nytt membran ocksÄ

   TS
Avatar Fallback

Re: FjÀderbroms blondin.

Blondin 750  
#732957 Det var en tÀtning till en liten hydraulkolv som jag anpassade, jag vill minnas att jag monterade den i ett rör som sattes i svarven. Bearbetade sedan insidan med slipmaskinen som satt monterad i toppsliden. Det har hÄllit tÀtt Àn sÄ lÀnge.

AnvÀndarvisningsbild

Re: FjÀderbroms blondin.

Larsgunnarp  
#732965 Bra ide 👍 👍

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: FjÀderbroms blondin.

Larsgunnarp  
#733124 Jag fick tag i en helt ny fjĂ€derbroms istĂ€llet som jag sĂ€tter i imorgon đŸŒČ 🚜

   TS
Avatar Fallback

Re: FjÀderbroms blondin.

nikan  
#734937 Hej Vart hittade du den? Var den dyr?

AnvÀndarvisningsbild
Larsgunnarp  
#736163 Hej. Eksjö lantbruksservic .Den kostade 1800kr +m

   TS
Avatar Fallback

Re: FjÀderbroms blondin.

nikan  
#736166 lite smÄbökigt att skruva loss den förmodar jag kom du Ät den uppifrÄn eller fick du ta ner bukplÄten?

Tack för info.

AnvÀndarvisningsbild
Larsgunnarp  
#736168 đŸŒČ
Hej igen.Kan bara sÀga att det var ett riktigt trevligt bemötande i den affÀren

   TS
Avatar Fallback

Re: FjÀderbroms blondin.

nikan  
#736170 Har en -84 fulldriven misstÀnker att det kan vara en annan variant pÄ fjÀderbroms den ser bredare ut. Men de kanske har den ocksÄ i sÄ fall för ringa dem imorgon.

Man kan se i all skit om man tittar noga att anslutningarna inte Àr lika pÄ denna för slangarna

AnvÀndarvisningsbild

Re: FjÀderbroms blondin.

Larsgunnarp  
#736184 Hej jag tog ner bukplÄten och lossa stÄngen till bromsen Sen lossade jag fjÀderbromsen och lyfte den uppÄt

   TS
Avatar Fallback

Re: FjÀderbroms blondin.

nikan  
#736190 MisstÀnkte det verkar smÄtt omöjligt att fÄ loss stÄngen uppifrÄn.
Det Ă€r ju rĂ€tt snabbt att fĂ€lla ner bukplĂ„ten och lossa i bakkant. Sen kan man ju passa pĂ„ att serva samtidigt😀

AnvÀndarvisningsbild

Re: FjÀderbroms blondin.

Larsgunnarp  
#736201 RÀcker att du slÀpper ner bukplÄten dÀr fram Sen kan du ligga pÄ rygg i den och lossa stÄngen med nÄt mjukt under dig

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).