Skotare

nya als´n

6 inlägg 2092 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

nya als´n

Martin_h_83  
#39689 dom visade väl nya als en på nolia va, är de nån som har hört, sett nåmer eller rent utav fått ut nån till skogen
va är de för skillnad från föregångaren?



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39822 Det ända jag såg var att stöttorna var fastsvetsade i stället för bultar som det är nu.Men särkert är det nå mer som är ändrat,jd killarna värkade inte heller ha så bra koll på vad som var gjort åt nya ALSen.Dom måste väl ha bättre koll på läget idag.Har även hört att det ska komma en als som är mera anpassad för att köra gallring med.

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39826 als prototyp

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39827 På den här 1110an är det ju en helt annan als med raka bankar.Men den visade dom ju aldrig på nolia

Avatar Fallback
Martin_h_83  
#39876 jaja, jo den ser ju lite annorlunda ut, mer lik vls va
vi har själv en 1410 05 med als å den tycker ja fungerar klanderfritt, blir väl lite luftning emmelanåt bara

   TS
Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39927 jo dom verkar funka fint.Kommer ihåg första gången man såg ALSen då funderade man vad det var för jäkla påhitt,håller väl dom första tusen timmarna tänkte man sen blir det bara skruvning men dom har ju visat sig
vara pålitliga hela maskins livslängd.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).