Skotare

Kinetic

13 inlägg 7094 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kinetic

Gustac  
#560737 Tja, Hittade en Kinetic miniskotare på blocket. Lågt pris men växellådan värkar ha pajat efter endast 180 timmar?

Någon som vet vad det kostar att laga?



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Kinetic

Blivande snickare  
#560738 Svårt att säga utan att veta alls vad som gått sönder i lådan. Tänkte du skruva själv?
Då sparar du iallafall en del gentemot att lämna in den nånstans.

Användarvisningsbild

Re: Kinetic

Skogsfix  
#560744 Är den 3 eller 4 växlad de äldre modellerna hade 4 växlar lådan är tillverkad i ryssland. På min gick en bullt av till variatorn men delar fanns att få på närmsta snöskoteraffär och ganska lätt reparerad.

Användarvisningsbild

Re: Kinetic

Samlarn  
#560745 Kopierar in annonstexten nedan.

"Säljer en Kinetic med släpkärra med totalvikt på 3000kg jag köpet maskinen och kärra i januari 2019 för 450 000kr men säljer den pga. köp av en annan maskin

Maskinen är utrustad med dubbelkommando, 2-spak med el on off, lampor, vinsch som är trasig och transport kärran ingår
180 timmar

jag har servat maskinen med ca: 8st ny hydraulslagar då dom går av då då pga av trycket och sen har jag gort ren tanken från skit och bytt några lager i drivning då dom gamla sprak

Men nu till det tråkiga och det är därför jag säljer maskinen då troligvis växellåda har rasat
Och sen är jag osäker på om kardanen är hel bestäl en i februari men har ej fått den

Obs den står i skogen nu norr om uppsala och säljes på plat och köparen får plocka bort den

Pris säljes privat och jag har bud på 150000kr så bud över det"

Om man säljer en maskin som är 3-4 månader gammal som den står ute i skogen för mindre än halva nypriset så blir jag fundersam.
Kollade på en sån innan jag bytte Alstor men jag tyckte det är ett för oprövat kort för min del.

Avatar Fallback

Re: Kinetic

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560748 Glad att man inte är i hans sits om det stämmer🙄 borde det inte gå på garantin? Luktar ugglor i mossen det här

Användarvisningsbild

Re: Kinetic

Skogsfix  
#560778 De måste absolut gå på garantin när bulten till variatorn gick av på min maskin kom försäljaren hem till mig med delar och böt variatorn jag betalade ingenting

Användarvisningsbild

Re: Kinetic

Samlarn  
#560779 Annonsen verkar vara borta nu, ett dåligt skämt?

Användarvisningsbild

Re: Kinetic

Skogsfix  
#560780 Min maskin har snart gått 1000h och inga problem har jag haft än så länge. Då kör jag ut ved ur förstagallringar med den samt vindfällen mycket kuperad terräng och den har hållit ihop.

Avatar Fallback

Re: Kinetic

jannee  
#560789 Stöldgods :!: :?:

Avatar Fallback

Re: Kinetic

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560799 Smart, då behöver man inte tjuva iväg med den, utan man säljer bara någon annans maskin där den står! 👍 🙂

Användarvisningsbild

Re: Kinetic

Gustac  
#560816 Som sagt, annonsen är borta nu. Antar att maskinen blivit tagen eller något? haha :|

   TS
Avatar Fallback

Re: Kinetic

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619071
Skogsfix skrev:Min maskin har snart gått 1000h och inga problem har jag haft än så länge. Då kör jag ut ved ur förstagallringar med den samt vindfällen mycket kuperad terräng och den har hållit ihop.


Hur har du hunnit köra 500h på ett år? :shock: Vet du ungefär hur många kubik du har fått ut då?

Hur stora timmerstockar kan du köra, @Skogsfix

Användarvisningsbild

Re: Kinetic

Skogsfix  
#619102 Har kört ut sammanlagt ca 1500m3 med maskinen. Har inte själv kört 1000h köpte den begangnad.
Beroende på körsträckan samt hur lång ved man kör får jag ut 25-40m3 om dagen 8h.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).