Skotare

100.000 extra vid byte av Komatsu skotare

5 inlägg 3355 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

100.000 extra vid byte av Komatsu skotare

Fredrik Reuter  
#533506 Komatsu Forest annonserar sedan några dagar tillbaka för en kampanj där de erbjuder 100.000 kr extra om man byter in sin Komatsu skotare mot en ny. Anledningen är att efterfrågan på begagnade skotare ökar och för att kunna möta upp startar de nu denna kampanj.

Förutsättningarna är: Byt in din gamla Komatsu skotare som gått max 12.000 timmar mot en ny. Vid värderingen av din gamla så plussar Komatsu på 100.000 kr på värderingen och således inbytespriset.

Skogsforum frågade Komatsu om hur leveranserna vid denna kampanj ser ut. Svaret är att det varierar mycket beroende på skotarmodell och utrustning men det ligger inom spannet 25 - 40 veckor.

Du som kör skotare från Komatsu, är du lockad?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: 100.000 extra vid byte av Komatsu skotare

Camaro1969  
#533510 hahaha... låter som en bluffkampanj (som så mkt annat)

vore intressant om nån är på G med byte och fått den värderad FÖRE detta... och om de då plussar på 100K

annars är det väl så att de värderar den 100K för lite och sen blir det samma pris..

Användarvisningsbild

Re: 100.000 extra vid byte av Komatsu skotare

Torbjörn Johnsen  
#533633 Varför inte 100 000 kr extra vid inbyte av andra färger? Borde ju vara mycket värt att få bredda kundskaran...

Avatar Fallback

Re: 100.000 extra vid byte av Komatsu skotare

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#533644 Bara försäljningsbladder. Som typ: Du får 1500 för din gamla motorsåg om du köper en ny. Min säljare som är en ärlig man sa: Rabatten får du men du behöver inte dra hit något annat lik istället. Finns betydligt mer än 100' i prutmån om man renköper en ny skotare.

Avatar Fallback

Re: 100.000 extra vid byte av Komatsu skotare

dreamtool  
#534878
Skogsola skrev:Bara försäljningsbladder. Som typ: Du får 1500 för din gamla motorsåg om du köper en ny. Min säljare som är en ärlig man sa: Rabatten får du men du behöver inte dra hit något annat lik istället. Finns betydligt mer än 100' i prutmån om man renköper en ny skotare.


Precis samma sak var det när jag pratade med en försäljare på en ny husqvarna xD. Dom hade 1500 eller om det var 2000kr i rabatt på 560xpn om du tog med dig din gamla såg. Sen låg Biltema och jula på andra sidan gatan, 20 meter bort, som sålde hobby sågar för en 5-600 =))
Några la ihop 1 och 1, så lagom tills jag kom in så var det fast rabatt exklusive inbyte, plus att man fick en biltemasåg på köpet :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).