Skotare

Köpa Logset 504f Skotare

5 inlägg 4082 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Köpa Logset 504f Skotare

Skogsberget  
#526256 Hej! Är inte den som skriver mycket på forum mm. utan mer av en läsare, så ta det för va det är, kanske finns någon tråd om detta ämne men jag har inte funnit den!
I vilket fall, skulle gärna vilja ha lite råd och tips angående Logset 504f skotare omkring -98årsmodell då jag fått möjlighet att köpa en. Den har gått ca. 25000 h, är som sig bör sliten och använd, en hel del skönhetsfläckar, slitna hydraulslangar, läckage mm, men fungerar. Anledningen till att jag överväger att köpa den är att jag har tröttnat på det nuvarande ekipaget (MF 4335 och en Vreten 900) då man sitter som en ostbåge och knappt tar sig fram när det börjar bli lite stenigt och smalt, går ej vända etc.. har även som tanke att kunna skota ut gallringar själv mm. Sen är ju självklart priset också avgörande, om jag kan få köpa den till samma peng som jag köper huggarvagnen för så inbillar jag mig att jag får mer för pengarna (beroende på hur mycket skruvande det blir förstås) :P .
Men min huvudsakliga fråga, vad tror ni att ett rimligt pris för denna typ av maskin med de timmarna på etc. skulle va? Eller vad skulle skrotvärdet vara ifall något dyrt gick åt pipan? :shock:
Tilläggas bör att jag är väldigt intresserad av maskiner och inte främmande för att skruva lite och det är ju en dröm att ha en egen skotare, vill dock inte tabba mig bara för att jag är så sugen på att köpa en! :grin: Tacksam för alla svar!



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Köpa Logset 504f Skotare

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#526270 Har haft en Norcar 500 från runt -90 som verkar vara "samma" maskin, köptes efter gudrun och gick kanske 200h per år i 10 år utan några större bekymmer men konstant något oljeläckage från den, det som gjorde att jag övergav den var att en hjulmotor rasade totalt, hittade ingen begagnad fick ett pris på utbytes från finland för ca 50000:- så skotaren blev ståendes efter det. Köpte efter det en Rottne Rapid från -90 som funkar bra ännu men norcaren var mycket smidigare så hade det bara varit möjligt med grejor till en rimlig summa så hade jag fixat den.

Användarvisningsbild

Re: Köpa Logset 504f Skotare

Skogsberget  
#526357 Okej! Jo hjulmotorerna är ju en av de saker som man vill slippa byta, får dock med 2st bättre begagnade.. men vad gjorde du med norcaren sen då? Skrotade du den?

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa Logset 504f Skotare

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#526391 Ok. Nej den står här hemma på gården 😢

Användarvisningsbild

Re: Köpa Logset 504f Skotare

580  
#536231
dea skrev:Ok. Nej den står här hemma på gården [emoji22]
Hej dea! Är Norcaren till salu, jag är intresserad/ Thomas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).