Skotare

Rädd för många timmar på Gremo?

19 inlägg 8321 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Rädd för många timmar på Gremo?

bodaedet  
#495372 Hur gick det med lådbytet @skogsola? Min fick vi dra av trailern går kväll, för att idag konstatera att 1a växelns lameller är skrot. Alltså blev det draghjälp på en trailer och iväg till Kongsvinger för lådbyte nu ligger den iaf på golvet. Va mindre jobb och plocka ner denna än på 959in

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Rädd för många timmar på Gremo?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495383 Det var åkpumpen som hade gått igen på min. Bytte den för tre år sen men snålade och satte dit en gammal. Den drog sig i alla fall upp på trailern själv. Byter du lådan i Kongsvinger? Går det att få en norsk till att göra något utan att det kostar skjortan?
Ska bort och se på en Wisent. Ev. blir Gremon till salu @SkogsmulleN

Användarvisningsbild

Re: Rädd för många timmar på Gremo?

bodaedet  
#495430 Det är svenskar som har firman i norge OP maskin, duktiga och snälla killar, fick hålla till där efter stängningstid igår kväll och kl 00:15 var lådan ute. Nu ska den bara tillbaks. Wisenten väntar vi på extra mycket nu när Gremon börjat krångla, annars har den varit driftsäker. Blir det wisent för dig har du bra support och service på OP.

Avatar Fallback

Re: Rädd för många timmar på Gremo?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495484 Wisent blir det nog inte. I vart fall inte från stora skrotfirman i Västvärmland. Inte mycket till serviceanda där inte. Om inte deras traktor startar så är det inte deras problem. Men de som håller på att fixa min Gremo är bra gubbar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar