Skotare

Kokum 8435

3 inlägg 2008 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kokum 8435

Johan Em  
#32690 Jaha så var det dags för ytterilgare frågor. Är detta en bra gallrings/ved skotare eller är den för stor. Eller rekomenderar ni något annat, i prisklassen 70-120. Som jag skrivit tidigare så är jag ganska så novis i detta område. Så man behöver hjälp i sort å stoleksmässig maskin.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Kokum 8435

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32730 storleksmässig så är 84-35 ungefär lika stor som en 1110 eller 840, körde en på skogskolan o jag tyckte den gick väldigt bra iaf lättsam o köra o brakapacitet på den, o den var även smidig, så jag anser att den går o köra i både slutavverkning o gallring, motorerna är väl inte dom bästa, det är FORD motorer i dom men dom går ju

Avatar Fallback
m_guld  
#32731 Ja har en 8435 och den har funkat kanon för mej kör bara ca 8000-10000 om året och det räcker den till men som sagt ford motorn är det vissa delar som inte går att få fram tex kommpressorn måste tas från England och går på över 10000 :shock:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).