Skotare

John Deere 1110G skotare

3 inlägg 4854 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

John Deere 1110G skotare

Torbjörn Johnsen  
#457177 Nu står första 1110G-skotaren på Elmiaområdet och det vankas premiärvisning för en bredare publik. I dagarna skickade John Deere ut en presselease om sina nya G-maskiner och där skriver man om 1110G bl a

John Deere 1110G är en skotare av universaltyp med en motor som erbjuder 6,6 % högre effekt och 4,1 % högre vridmoment än föregångaren. 1110G finns även i utförande med kort hjulbas. Hjulbasen har kortats genom att bakaxeln har flyttats fram 40 cm. Detta gör att storleken på lastutrymmet är oförändrad. Maskinens stabilitet är fortsatt mycket bra samtidigt som den kortare hjulbasen gör den ännu mer lättmanövrerad – mycket praktiskt speciellt vid gallringsarbete.

De mellanstora skotarna i John Deeres G-serie är alla utrustade med John Deeres nya 6,8-liters 6068 PowerTech Plus-motor, som uppfyller de senaste utsläppskraven för Stage 4/Final Tier 4. Den förbättrade kraftöverföringen mellan den kraftfulla dieselmotorn och drivlinan resulterar i väsentligt högre dragkraft.

Styrsystemet och användargränssnittet hos skotarna i G-serien har vidareutvecklats och förbättrats för att säkerställa en hög drifttid. Styrsystemet TimberMatic F-16 har ett konfigurerbart användargränssnitt, farthållare och lutningsdisplay. Den nya programvaruversionen gör att servicepersonal kan fjärruppkoppla sig mot maskinen.




   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: John Deere 1110G skotare

Smålandshuggarn  
#457231 Boggiestoppen menar du :?:

Avatar Fallback

Re: John Deere 1110G skotare

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#457266 Jag var och provåkte en 1510g förra veckan :-P

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).