Skotare

890.3

7 inlägg 2416 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

890.3

890.3  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31083 Hei..vil høre med dere som kjører 890.3..Har den gått bra?positive og negative sider...synes selv det er en kanonbra maskin det eneste jeg skulle ønske er litt lengre boggi..



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: 890.3

eliasson  
#31085
890.3 skrev:Hei..vil høre med dere som kjører 890.3..Har den gått bra?positive og negative sider...synes selv det er en kanonbra maskin det eneste jeg skulle ønske er litt lengre boggi..


Har kört 890.3 1,5 år.

Har i det stora hela fungerat bra. Men vi har haft problem med att bakramarna har spruckit som du kanske läst här på forumet. Men å andra sidan har valmet tagit alla tre ramar på reklamation och kommer sätta dit förstärkta ramar istället.

Vi har även haft problem med Cranab G40 griparna. Men även dom har gått på reklamation och nu ska det bli Cranab G40HD, som tydligen väger 90 kg mer så det tyder ju på att dom är betydligt kraftigare.

Sen är den ju tyvärr väldigt stötig i hytten, både med och utan band i fram.

Avatar Fallback
890.3  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31086 Har kjørt 890n i 1,5 år jeg å..men bakrammen har holdt på våres..har gått over å sjekket etter at jeg leste innlegget ditt..kjører ca 19tonn på lasset.

   TS
Avatar Fallback
eliasson  
#31105 Kör du med Load flex??

Min erfarenhet är nästan bara positiv av Load flexen. Tycker det är ett driftsäkert system. Enda problemet vi har haft är att det spricker....ska försöka förklara vart.... Underdelen av banken som ligger när flexen är ute och står upp när flexen är ihopfälld. Men även det har ju gått på reklamation eller blivit svetsat innan det hunnit gå för långt.

Har ni haft några bekymmer med att hydrauloljan går varm nu när det var några varma veckor för ett tag sen??

Avatar Fallback
890.3  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31117 Ja vi kjører med loadflex,ett helt genialt konsept syns jeg..har ikke sprukket noe på det hos oss..har ikke hatt noe særlig problem med hydraulikkoljen heller på de varmeste dagene har den vært oppe i 62/ 63grader på maks..Vet du noe om når 890n blir .4??

   TS
Avatar Fallback
eliasson  
#31145 En försäljare trodde kanske om ett år. Allt berodde på om dom får dom nya boggilådorna att hålla även på en storskotare.

Avatar Fallback
Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31459 våran 890.3 har då gått bra... inga problem med sprickor eller nå sånt

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).