Skotare

priser på klipp

7 inlägg 4214 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

priser på klipp

Bonden/Ramnäs  
#31044 vad får man i timmen för att köra med klipp på en skotare? mvh Mattias :)



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33132 En kille i våra trakter har 702 i timmen på sin maskin. Dom får ju köra allt på timme också :)

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33146 det lät lite billigt det , vad har denne man för maskin och vad kör han för "klippning" och med vilket aggregat för det priset?

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33160
"spindeln" skrev:det lät lite billigt det , vad har denne man för maskin och vad kör han för "klippning" och med vilket aggregat för det priset?

Buffalo dual 06-07, kör mycket åkerkanter osv. Aldrig gallring vad jag vet, aggregat vet jag inte alls faktsikt. Jag är ju bara skotarförare :lol:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33231 okej , lite åkerkanter och sånt , låter ju som "finkörning det" .. då kan jag förstå det , men det skulle ändå vara roligt att veta vad han kör med för slaga / klippaggregat , om det är slagkrafts grejer eller nåt annat aggregat :)

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33238 Nu har det nog skett missförstånd här? Jag antar att på dualen sitter det en "energikliipp". Sån som du plockar träden inte en "buskröjare" typ slagkraft.
Brorsans firma kör med ett slagkraft på deras skördare sommartid,de kör bara vägkanter i regel.
Tror en skördare lämpar sig bättre för sådan körning eftersom du måste hålla lite koll framåt åxå.
Runt 110 000 tror jag dett aggregatet inkl. lite modifiering/montering. Har dock inte koll på vad de kör på för timmpenning.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33279
Engstrand skrev:Nu har det nog skett missförstånd här? Jag antar att på dualen sitter det en "energikliipp". Sån som du plockar träden inte en "buskröjare" typ slagkraft.
Brorsans firma kör med ett slagkraft på deras skördare sommartid,de kör bara vägkanter i regel.
Tror en skördare lämpar sig bättre för sådan körning eftersom du måste hålla lite koll framåt åxå.
Runt 110 000 tror jag dett aggregatet inkl. lite modifiering/montering. Har dock inte koll på vad de kör på för timmpenning.


låter rätt det , (mitt fel förmodligen :wink: ) men siffrorna låter rimliga , ett nytt slagkraft (med dubbla öppningar ) kostar 95 000 + tiltdelen för kranens spets , ca: 16 000 ... och det är 150cm arbetsbredd på detta jag lurar på ,
men även en ENERGIKLIPP ska införskaffas inom den närmsta tiden :) så spinn gärna vidare på tråden och skriv vad ni kör med för aggregat , o,s,v t.e.x. Naarva-grip , Nisula , ..eller dylika saker :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).