Skotare

Kockum 84-35 el till inkopling av 6wd

3 inlägg 2455 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kockum 84-35 el till inkopling av 6wd

MarkusT  
#425594 Hej,
håller på med en Kockum 84-35 som saknar delar av både tryckluft och elsystemet. Bland annat in/urkoplingnen av framhjulsdriften saknar både lägesbrytare, magnetventiler och elledningar.
Enligt bifogat elschema skall det finnas ett kontaktdon märkt HL nånstans, därigenom el till lägesbrytarna skall gå.
Saknas också el till hydrauloljenivå, temp samt bränslenivå. Också el till dessa skall gå via kontaktdon HL.
Verkar som hela HL saknas, eller så bara hittar jag det inte.
- Nån som vet var detta HL borde finnas?
Finns ju två runda kontaktdon med tiotal ledare ca under växelväljaren på golvet, en av dem GF på bifogat schema. Kan dock inte se nåt annat som skulle leda genom golvet.

Mvh,
MarkusT


Kockum_84-35_HL1.pdf




   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Kockum 84-35 el till inkopling av 6wd

Fredrik Reuter  
#429067 Hej,
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men vi har ju diskuterat Kockum 84-35 förut på Skogsforum så vi får hoppas att någon ansluter med tips.

Eller har det löst sig för dig?

Användarvisningsbild

Re: Kockum 84-35 el till inkopling av 6wd

MarkusT  
#429617 Ja det börjar vara till största delen fixat. Lite kabeldragning kvar så borde det mesta var i funktion igen. Hittade genomföringen för de saknade kablarna. Eller rättar sagt hålet i golvet där genomföringen antagligen har funnits nån gång.
Nån verkstadskväll ännu, sen blir det provkörning,
Märkte tyvärr idag att främre stefan på vevaxeln droppar olja, så det blir att fixa den också, förrän man beger sig ut och köra på grundvattenområden. Och säkert nåt anna fixande ännu.
Vill ju snart sätt igång med huggandet, Valmet 911 väntar på att sättas i arbete.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).