Skotare

Nypris Komatsu 855

4 inlägg 4351 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nypris Komatsu 855

Paulsen  
#422135 Ska köpa 855 med fjädring, hydraul stöttor, band bak och kedjor fram
Men funderar på priset om de lönar sig att göra rent köp utan inbyte? finns prutmån vad har ni betalat för dom?



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Nypris Komatsu 855

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422156 Jag bor väl i fel land för att kommentera Komatsu Swe men tex JD här i Finland så verkar som att säljarna har högre provision på extrautrustning som band,led lysen o sånt,
Kan löna sej att köpa band separat,men begär en speccad offert.
Förstås enklare med finansiering om man tar allt från ett ställe men vi spara 5000 euro sist med att köpa band o xenon från ett annat ställe...
Ofta blir man fartblind när man sitter med en säljare :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Nypris Komatsu 855

i skogen  
#422277
Paulsen skrev:Ska köpa 855 med fjädring, hydraul stöttor, band bak och kedjor fram
Men funderar på priset om de lönar sig att göra rent köp utan inbyte? finns prutmån vad har ni betalat för dom?



ja det lär ju bero på hur mycket man vill extrautrusta sin maskin, vi har ju olika önskemål och krav hur en maskin ska vara utrustad för att göra sitt jobb.
Mycket av lull lullet som man kan välja höjer priset utan att göra maskinen effektivare, medans en del tillval verkligen gör maskinen effektivare samt underlättar jobbet för oss.

Om man ska köpa rent köp eller inte beror nog mycket på var och ens ekonomiska läget, handpenningen ska ju tas fram hur som helst.
Borde vara möjlighet till lite bättre pris vid rent köp så är det ju i bilvärlden.

Användarvisningsbild

Re: Nypris Komatsu 855

Paulsen  
#422311
Simba skrev:Jag bor väl i fel land för att kommentera Komatsu Swe men tex JD här i Finland så verkar som att säljarna har högre provision på extrautrustning som band,led lysen o sånt,
Kan löna sej att köpa band separat,men begär en speccad offert.
Förstås enklare med finansiering om man tar allt från ett ställe men vi spara 5000 euro sist med att köpa band o xenon från ett annat ställe...
Ofta blir man fartblind när man sitter med en säljare :mrgreen:

Håller med man blir fartblind tillsammans med säljaren och man blir alltid lite stressad när de är dags att köpa ny maskin så roligt att höra andras åsikter och lugna nerverna lite :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).