Skotare

Pris på Valmet 892 -89

4 inlägg 3313 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Pris på Valmet 892 -89

MarcusP  
#366283 Hej jag va iväg och kollade på en Valmet 892 idag , jag fick ett bra intryck av maskinen inga större glapp gick bra i motorn och alla andra funktioner funkade fint. Det satt kedjor på traktordelen och hyffsade band på vagnen, däckena såg också hyffsade ut. Men nu till frågan jag har aldrig varit i närheten av en Valmet innan så vad är ett skäligt bud att lägga?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Pris på Valmet 892 -89

rokon  
#366287 Skäligt när det gäller gamla grejor är att du har ett belopp tillgängligt efter köpet som är lika stort som det du gav vid köpet för att klara sådant som dyker upp och du behöver åtgärda. Det skäliga vid begagnatköp är att köparen ekonomiskt klarar av att bruka det man har köpt. Så frågan bollas tillbaka till dig som en tankeställare.

Avatar Fallback

Re: Pris på Valmet 892 -89

bgl  
#366318 Det var mycket problem med boggilagringen och ytan mot bakramen. Har minne av någon som turnerade med en apparat (arborrverk?) för att kunna montera nya lager. Kolla vad som gjorts med din tänkta maskin, när och om det blev lyckat.

Användarvisningsbild

Re: Pris på Valmet 892 -89

MarcusP  
#366440 Det va kloka ord rokon !!! Då har jag nått att fundera vidare på

Tack bgl jag ska kolla upp det nästa gång jag är där

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).